Början på kolik?

B

_belliisen_

Dom i stallet ringde å sa att min häst har legat ner i hagen från klockan 6 på morgon till 11 ungefär, hon har ställt sig upp 1 gång där i mellan. Men när ja kom upp vid 12 så var hon pigg och hade ingen feber, hovarna var inte varma. Sedan travade hon ut i hagen igen. Men nu vid halv 3 la hon sig ner igen. Men fortfarande kurrar det i magen på henne. Tror ni detta är början på kolik eller är det normal att dom ligger ner så mycket? :confused:
Blir lite orolig då vi ska åka bort och inte kommer hem förrän på söndag kväll. Men hon var pigg och inget var fel på henne när vi kollade henne.
 
Sv: Början på kolik?

När jag var uppe och kollade henne vid 12 så hade hon skitit. Och jag har pratat med dom uppe i stallet nyss och hon fiser, men hon har inte bajsat igen.
Men även ifall hon har gjort det då, kan detta vara en början på kolik ändå eftersom hon legat så mycket i hagen? Hon står nu inne för att vi ska kunna kolla om hon gör ngn avföring. Men hon har int legat ngt nu när hon stått inne i boxen.
 
Sv: Början på kolik?

Är hon släppt på bete? Har själv i stallet där jag står sett flera hästar m början till fång som ligger ner väldigt mkt utan att vara varm i hovarna än.Det första tecknet brukar vara att de är tjock i hovarna.
 
Sv: Början på kolik?

cajsa skrev:
Är hon släppt på bete? Har själv i stallet där jag står sett flera hästar m början till fång som ligger ner väldigt mkt utan att vara varm i hovarna än.Det första tecknet brukar vara att de är tjock i hovarna.

Japp det gör hon. Hur menar du med tjock i hovarna? Är dom jätte svullna då?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp