Börja träna/tävla fälttävlan!

H

horseaholic

Hej!

Visste inte riktigt vart detta passade in, så startade en ny tråd. Jag tror det är många som är intresserade av tävlings grenen fältävlan (bland annat jag), men vet inte riktigt hur man ska gå till väga.

Jag själv har ingen större erfarenhet av fälttävlan, aldrig tränat eller dylikt. Det närmaste terränghinder jag hoppat är väll över ett dike i skogen.

Så ni lite mer erfarna dela med er av vart man ska börja, nämn gärna bra tränare osv. :)

Gärna i Örebro området.

Tack på förhand! :bow:

Sv: Börja träna/tävla fälttävlan!

hej.
Jag vill också börja träna och tävla fälttävlan men det jag ahr hört att man kan göra är att vänta sig till sin klubb se om dom har nå tränigar.
Jag bor dock i borlänge och jag ahr nyss skaffat ny häst så jag ska väl börja med och tävla hoppnig och dressyr innan jag börjar med fälttävlan men till 2012 tror jag att jag kan börja med fälttävlan

Härligt att det är fler som är intresserade av fälttävlan!

Jo jag har också hört det, vet bara inte vilken. ;)

Jag ska också tävla mer dressyr och hoppning innan jag vågar mig på fälttävlan.

Vad har du för sorts häst? :)

Jag gillar också fälttävlan, men det närmaste jag kommit var en träning på debutantbana 2001. :p

Mitt mål 2011 är dock att vara med på startfälttävlan med min valack, det känns som en lagom nivå att börja på. :laugh:

Det enda som känns jobbigt är att gå från startfälttävlan till debutantklass, är ju 30 cm skillnad på hindren. :crazy:

jag har en korsnigs vallack på 8 år^^
harn är blandnig mellan kallblod halvblod och arab

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka