Börja träna- hjälp

Cornelia

Trådstartare
Jag har en femårig valack e. Alt som jag får hem nu i dagarna (egen uppfödning, har varit utlånad). Har skrivit här om att jag vill börja med distans och fått så mycket peppning att jag känner mig laddad att sätta igång!:bow::bow:
Nu är frågan: Hur? Hur börjar jag? Jag vill ta det lugnt och bygga upp långsiktigt. Tar ytterst tacksamt emot tips.

Hästen ifråga är ganska mycket riden och har normalkondition, men jag vill gärna börja från början och även bygga upp ett mentalt band mellan oss.

Känns lite spännande!!:bump::bump:

Cornelia

Sv: Börja träna- hjälp

Ett tips är att du köper några böcker och läser på om distans så har du lite teoretisk grund att stå på.

Lycka till!

Har du nära till Halmstad? Kom och titta på SM på lördag. Man kan se och lära sig mycket på tävlingar. Om du kommer så är du välkommen till oss i vetgrinden.! Då kan vi prata både träning och tävling och se hur det går till live... och solsken i blick....

Åååå, vad synd, jag kan inte på lördag!! Annars har jag inte så långt till Halmstad, bor i Ljungby i Småland.

Cornelia

Liknande trådar

Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 782
Senast: MistyT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar