börja tävla

N

Nicolette

Mitt halvblod på 9 år har inte varit tävlad innan..

Jag skulle vilja komma ut och tävla med henne och det skulle i så fall vara i dressyr för tillfället pga att hn inte är hoppad så mcket.

Då skulle jag i så fall starta i LD till och börja med.

Är programmen svåra? Vad ska man kunna?

Tacksam för svar!:d

Sv: börja tävla

I dressyr finns inte Lätt:D utan det lägsta är Lätt:C. Ingår volter i trav och galopp, längning av steg, fri skritt m.m Kolla på stallbacken.com där finns alla program. Om det är svårt eller inte är svårt att svara på. Det är ju grundläggande saker men det är inte alltid lätt för det. Men inga rörelser ingår...

LD i dressyr finns visst men det är mycket sällan det är med på lokala tävlingar, snarare på något litet KM. LC är lätt att rida men det kan vara mycket svårart att rida det bra, två skilda saker. Till att börja med är det ju meningen att man ska rida vägarna godkändt. Det kan vara nog så svårt att bara rida en häst rakt fram på tygeln. Eftersom det inte är några skänkelvikningar och sådant har man ju färre chanser att lösgöra hästen under programet.

Lycka till med tävlandet!:)

:) Okej vad bra att jag fick hemsideadressen... *tacksam för hjälpen*

Jag vet att man inte får ha till exempel vita benlindor på en sådan tävling, vad är det mer man inte får lov att ha?

:confused:

Har hört att man får inte "smycka" ut hästen än vad som är nödvädigt! (sadel, träns)

Tack för ditt svar, svara gärna igen! :D

du får inte ha benskydd, hjälptyglar eller spö på banan!

Okej okej, tack för ditt svar!

Ska tänka på det när jag börjar tävla..

Har liksom inte gjort det någon gång i dressyr, det har bara varit hopp för min del, men nu så är det ju så att hästen jag har nu inte är direkt bra på att hoppa än, men det ska vi lära henne!

Tack!:banana:

LD i dressyr finns visst men det är fyra handikapps program (D:1,D:2,D:3 o D:4) Finns tom LE dressyr (E:1, E:2, o E:3). men dessa program finns oftast inte att rida på vanlig tävling.

Jaja, klart att jag har grönt kort.
Jag har varit ute och tävlat innan men inte med den hästen jag har nu!
Kram:)

Ja, så kan man ju tänka på att det från och emd nu är Strikt Förjudet att överhuvudtaget ha med spöet in på banan (förr fick man völ ha det tills startsignalen gick?). *stolt över att kunna bidra med tips*:angel:
Synd på hon som fick bland de bästa i LB men som blev utesluten pga detta... :/

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat