Börja rida western i nordvästra Skåne?

Thorana

Trådstartare
Hej :)
Jag har blivit väldigt intresserad av western, men har ingen aning om hur man skulle börja. Finns det prova-på-helger/kurser? Bra tränare?
Jag vill ha lite tips :)
Sen vet jag inte hur man gör med utrustning, men man kan väl börja rida western i en vanlig engelsk sadel? Jag har en fjording och att leta upp en sadel till henne blir nog inte särskilt lätt.. haha
En fråga till:
Jag har inte sett det särskilt mycket (nu kommer jag låta helknäpp), men kan man rida western i ett vanligt engelskt hackamore?

Tacksam för svar!
(Jag bor nära Perstorp och Örkelljunga)

Sv: Börja rida western i nordvästra Skåne?

Vill även säga att jag har sett liknande trådar, men där har inte stått särskilt mycket och jag vet inte om informationen där fortfarande gäller :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 299
Western Hej! Jag vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men jag chansar här;) Jag skulle gärna vilja testa att rida western men det...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Jag har varit ganska intresserad av gymkhana ett tag nu och undrar nu hur man ska börja. Jag har letat runt på nätet men har inte...
Svar
2
· Visningar
2 777
Senast: sofiaspel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama