Börja rida igen, hur??

Smulu

Trådstartare
Har varit medryttare, men slutade pga veckopendling.
Har därför inte setat på någon häst på ca 2 år.

Har fått barn under den här tiden. Hon är 7 mån nu, så hennes pappa kan ta henne några timmar när det behövs.

Jag vill inte binda upp mig på en särskild dag och tid i veckan, så vanlig lektionsridning, ála måndagar kl 19-20 blir svårt. Dessutom så vill jag förutom ridningen även åt pysslandet med hästen och i stallet. Den erfarenhet jag har av ridskolor är att: du kommer dit får din häst och 15-20 min senare ska du vara i ridhuset, sadlad och klar. För stressigt för min smak.

Så vad finns det för alternativ då?

Det måste ju vara fler än jag som känner så här?

Sv: Börja rida igen, hur??

Det lär väl finns folk som behöver hjälp med sin häst ett par dagar i veckan?
Sätt ut en annons och kolla.

Jag och min medryttare har inte några bestämmda dagar som hon rider. Vi bestämmer vecka för vecka då både hon och jag jobbar skift och hon har småbarn.

Som medryttare får du ju både ridning och pysslandet i stallet =)

Jag letar medryttare just nu och har inga krav på att han eller hon ska komma en specifik dag.

Låter ju lovande det här :-)

Jag har dock ett par aber till.
1. Jag kan inte ta bil till stallet, min sambo är mkt allergisk och vi har bara en bil.
2. Jag måste kunna byta till hästkläder i stallet/sadelkammaren.

Men men de punkterna har ju fungerat tidigare :-) Fast ändå känns det bara som att jag har massa krav.
Vill ju dessutom att pålle ska vara trevlig :-) Vill inte rida nån häst jag inte trivs med även på marken.

*raderat*

tio

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 087
Senast: Cilla
·
Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 411
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama