Börja med western?

Ace

Trådstartare
Jag har känt ett växande intresse för western på sistone. Jag har ridit engelskt på ridskola i typish 9 år men det skulle vara så kul att testa andra saker. Tyvärr känner jag mig väldigt begränsad med gymnasiet, ingen egen häst, hudn hemma som tar tid och strulig familj. Har ni några tips på kul, lite enklare sätt att testa western? Jag har funderat på ridläger men brukar jobba på somrarna så jag vet inte om jag har tid...

Tacksam för alla tips

Sv: Börja med western?

Tråkigt att ingen har svarat. Jag gör ett försök iaf :)

Det finns ingen som tränar western i dina trakter som du kan åka och hjälpa i stallet på eftermiddagarna/helgerna? Har du tur så får du kanske möjlighet att få träna ridningen också! Är hunden väluppfostrad kanske den kan följa med.

Tack för svaren :)
Jag måste säga att Wras hemsida inte var världens mest informativa.. Jag fattade ingenting av dessa förbund och hittade ingen förteckning för klubbar vilket var det jag letade efter :confused: Men jag kanske bara är korkad och missade något?

Gå in på WRAS
Klicka på ditt distrikt - jag tror att det är öst om du bor i Hässelby.
Klicka på distriktsinfo i vänsterspalten.
Klicka på klubbar så får du upp en lista.

Jahaja!
Nu var det plötsligt inte så svårt längre. Jag var bara lite borta förrut. Tack så mkt!

hej undrar bara var du bor i detta avlånga land? kanske vet någon tränare som inte finns på WRAS hemsida många av de duktiga tränarna finns inte med där. :grin:

Tillbaka i den här tråden.

Letar fortfarande efter tips.
På WRAS hemsida hittade jag två stycken ridskolor uppåt Norrtälje, jag undrar nu om ni vet om några som kanske inte finns med på hemsidan som är bra.
Det måste gå att ta sig dit med SL eftersom moi inte har någon bil.

Tack på förhand.

Tänkte bara fylla på med resultat. Tillbaka efter en tvådagarskurs western på Granbacken /www.stockseat.se/ utanför Rimbo.
Jag hade jättekul och rekomenderar verkligen stället till andra. Förutom att få prova på westernutrustningen och några enklare grejer lärde vi oss massor av grejer som är till stor hjälp tillbaka i den engelska sadeln. Så om du som läser detta är nyfiken på att prova western är Granbacken toppen!

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·
Hundträning Hej! Vad skulle ni ge för tips till oss som har en schäfertik på 10 veckor som i princip bara vill bita på oss i familjen. Godast är...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
13 348
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 805
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"