Börja med fälttävlan?

T

Tictacto

Nu har ja börjat fundera på fälttävlan så nu behöver jag lite råd.
Jag har ett 13årigt arabsto som jag har haft till dressyr men eftersom att både jag och hon gillar att hoppa mer än dressyr så har ja bestämt mej för att sluta me dressyr,och då kom jag på att fälttävlan kanske skulle passa då ponnyn är super duktig på dressyr och vi älskar att rida i skogen och att hoppa:) Hon är tävla La hoppning och msv a dressyr men är det för sent att börja tävla fälttävlan? Vi har tränat lite gran att hoppa stockar och sånt här hemma i skogarna. Men vi har v'l Inte hoppat så mkt är det för sent att lära henne nu? Är araber en bra fälttävlans häst?

Sv: Börja med fälttävlan?

Visst kan araber vara fälttävlanshästar. Har du en häst som verkligen gillar att hoppa så bara kör på. Dock kan det nog vara bra att hoppa terräng för tränare istället för att ge sig på det själv om man är grön.
Kan säkert bli jättebra :)

Japp har förvarnat min tränare att hon kommer få följa med mej o träna terräng,hon blev helt paff o fråga om ja hade fått feber;)

Nu till nästa fråga är det vatten hinder i debutantklassen?

Oj där kan det bli lite problem:smirk:

alla e vi barn i början.
IMG_2495.JPG

//Cilla, åxå jättesugen på att börja rida terräng. :angel:

fin häst:)
Igår när vi träna fick hon rus o sparka bakut o träffa ett träd o då fick hon panik,osen när vi skulle hoppa va hon jätte högt över hindren oså skulle vi rida över ängen oskulle hoppa häcken som är där så bockade hon o sparkade bakut :crazy:
Men hon såg inte arg ut utan hon såg ut o ha så kul,men blev ändå paff hon brukar aldrig göra så. För övrigt var hon lika underbar som vanligt:love:

Hon tyckte nog bara att var väldigt skoj :) Hon blir säkert lugnare sen efter ett par gånger. Men annars känns det okej än sålänge?

Ja hehe kul att se henne så glad:D
Jaa ja gud så kul det är tilloch med roligare än dressyr;)

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 132
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 298
Senast: Sixten
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2