Börja med distans

jarnroos

Trådstartare
Hej!

Jag och min häst vill testa på lite distans. Vet ni några lätta träningstävlingar? :) Skulle även vara kul med lite träningstips.

Tacksam för svar!

Sv: Börja med distans

Klart du ska testa på distans. Det borde alla göra. :)
På de flesta tävlingar går både lättare och längre klasser samtidigt. Men en tävling som ligger ganska nära dig är Isabergsritten den 6e augusti. De har en 30 km Prova På-klass, och en ClearRound på 50 km. Propositionen finns i TDB.
http://tdb.ridsport.se/meeting_propositions/1451

På hemsidan www.distansridning.se finns bra information under fliken Distansridning, och information om tävlingar (plus en länk till en bra karta där ritterna är utmärkta, så man kan se var de går någonstans).

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Mary_Oh
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka