Börja med distans

jarnroos

Trådstartare
Hej!

Jag och min häst vill testa på lite distans. Vet ni några lätta träningstävlingar? :) Skulle även vara kul med lite träningstips.

Tacksam för svar!

Sv: Börja med distans

Klart du ska testa på distans. Det borde alla göra. :)
På de flesta tävlingar går både lättare och längre klasser samtidigt. Men en tävling som ligger ganska nära dig är Isabergsritten den 6e augusti. De har en 30 km Prova På-klass, och en ClearRound på 50 km. Propositionen finns i TDB.
http://tdb.ridsport.se/meeting_propositions/1451

På hemsidan www.distansridning.se finns bra information under fliken Distansridning, och information om tävlingar (plus en länk till en bra karta där ritterna är utmärkta, så man kan se var de går någonstans).

Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 246
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 074
Senast: Maniac123
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: seahawk
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka