Börja igen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ict
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 857
I

ict

Jag kanske ska börja rida igen, till hösten. (På ridskola).

Jag har inga ridkläder kvar sen "yngre år".
Vad rekommenderar ni att jag köper, ev begagnat. Vad tror ni att ridskolan har att låna? Spö borde väl finnas att låna- om det skulle behövas.

Sv: Börja igen

1. Godkänd ridhjälm (köp ej begagnad utan köp en helt ny).
2. Bekväm säkerhetsväst. Behöver inte vara ny eller jättedyr, bara den är bekväm.
3. Ridskor. Brukar finnas billiga begagnade.
4. Ridbyxor.

1. Godkänd ridhjälm (köp ej begagnad utan köp en helt ny).
2. Bekväm säkerhetsväst. Behöver inte vara ny eller jättedyr, bara den är bekväm.
3. Ridskor. Brukar finnas billiga begagnade.
4. Ridbyxor.

Tackar!

Hur är det med jackor..? Jag minns inte hur det var att rida i "vanlig" jacka, är det mycket bättre att rida i en som har sprund bak eller i sidor? En sån kan jag ev använda privat också, om jag får tag i en som är ganska "neutral"...inget häst mönster på mm.

Min erfarenhet är att jacka bara är något du behöver rida i på vintern. Man blir ofta rejält varm när man rider ordentligt så om det är kyligt brukar det räcka med att man har en lite tjockare tröja, kanske en fleece-tröja eller liknande över säkerhetsvästen. Säkerhetsvästen i sig värmer en del. När jag rider med säkerhetsväst är jag helt genomsvettig under varje gång trots att jag inte är överdrivet påklädd.

Dock beror det ju lite på var du rider. Rider du utomhus och det blåser ordentligt kan ju en lätt vindjacka med en fleecetröja under vara skönt att ha. Men någon speciellt ridjacka tror jag inte är nödvändigt utan ta vad du har hemma, så länge jackan inte går för långt ned och sitter åt för tajt runt rumpan och höfterna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar