börja ge kraftfoder igen

Bamse

Trådstartare
när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen.

Man ska väl inte börja ge allt kraftfoder direkt i den mängd han ska ha alltså. Utan jag måste väl vänja in han litegrann tills han har vant sig att äta det igen?

Sv: börja ge kraftfoder igen

när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen.

Man ska väl inte börja ge allt kraftfoder direkt i den mängd han ska ha alltså. Utan jag måste väl vänja in han litegrann tills han har vant sig att äta det igen?

ja, helt rätt tänkt. magen måste få tid att vänja sig igen

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte