• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hallonkakan
  • Startdatum Startdatum
H

hallonkakan

Jag letar och letar! hittar inte ett smack om honom ju! han är min hästs morfar, äre nån som vet något? kanske vet någon vart det finns bilder? :) kul om man får någet svar!

Sv: Bordeaux

Menar du halvblodshingsten Bordeaux 502?

Här finns bild och stam på honom.

Han var en av tre helbröder som alla blev godkända hingstar. Falstaff 474 köptes till Flyinge som treåring och dog i tarmvred 1982 då han var 13 år. Han lämnade bl a hingsten Pascal som fortfarande är i livet! Bonaparte 566 var född 1971 och tävlade i svår hoppning. Han blev bl a far till Tabac som gick svår dressyr.

Bordeaux 502 tävlade i msv hoppning.

Får man fråga vad det är för stam mer på din polle?

Har också en häst som har Bordeaux som morfar :bump: (Hon är e:Columbusxx,-Bordeaux- Harras.) (Och en som har bonaparte som morfar, och även falstaff som farfarfar :confused: )

Vet tyvär inte mer än det som står i föregående svars länkar, han ägdes som sagt av hans och lynn widegren, har stet bilder någon gång på honom, har för mig att han är väldigt grov.. vilket jag tyckte var konstigt för min är så ädel man bara kan vara..

Jag har också en häst som är linjeavlad på denna linjen. Hon är e: Tabac, alltså har hon Bonaparte som farfar och så är Falstaff hennes mormorsfar. Min pålle har själv blivit en "felande länk" (är liten och lågställd) men hon har lämnat höställda och fina avkommor i klass 1! Så nåt bra har det blivit...

Drar upp en gammal tråd. Satt och letade bilder på Bordeaux men länkarna i denna tråd fungerar inte längre. Någon som vet vart man kan hitta bild på honom?

Mvh Lina

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka