Borde inte kvalitén på ett skick bestämma priset ?

Sv: Borde inte kvalitén på ett skick bestämma priset ?

När mitt fullblod betäcktes förra året med fullblodshingst så gjordes ul. Den stationen kollar alla ston oavsett semin eller naturligt, så nog tror jag att alla gör det?
 
Sv: Borde inte kvalitén på ett skick bestämma priset ?

Jag har kollat mitt sto före betäckning naturligt och frågade då vet pm risken f att förs smitta mellan ston vet menade att med undantag av ngr infektioner där hingsten är bärare så är risken mkt liten att hingsten för vanliga bakterier från ett sto till ett annat, dvs att ett sto har en infektion i livmodern är sällan ngt om överförs till ett annat sto om man låter det gå ngt dygn mellan betäckningarna. Men jag är som sagt ingen motståndare till semin men jag är rätt sker på att mitt sto föredrar hingsten om hon får välja ,,, hon gnäggar i alla fall inte till vet ,,,:p
 
Sv: Borde inte kvalitén på ett skick bestämma priset ?

Vad menar du med att du betalade 2000 för ett värde av 15000?

Fenestra, är det verkligen vanligt att folk inte betalar för sig? då kan man ju inte registrera fölet? jag letade febrilt efter en ponnyhingst med lev fölavgift men hittade ingen så det fick bli en med språng istället. Hade jag hittat en lämplig med lev fölavgift hade jag valt den istället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp