Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker ungarna ska chippas direkt också.
För gudarna ska veta att man undrar om de blivit bortbytta ibland. Iallafall när de når tonåren...
Det är nog betydligt vanligare att det är på det sättet.Det har även hänt att mannen som skrev under och trodde sig vara "rätt" visade sig vara "fel".
Det är så det har gått till! Nu vet jag varför livet med tonåringar är pest och pina! Ska genast börja leta efter svansen *ilar iväg*För gudarna ska veta att man undrar om de blivit bortbytta ibland. Iallafall när de når tonåren...
Seriöst alltså?
Verkar som vi är noggrannare inom halvblodsaveln än inom människoaveln.
Jag är så förundrad över detta att man tar för givet att kvinnans man är far till barnet så fort det är fött inom äktenskap.
När ett barn blir till inom samboskap däremot, ja då ska faderskapet intygas av både mamman och pappan.
Varför? Regler från 1840?
Som om ett intyg eller ett äktenskap vore värt något när det handlar om sanningshalten.
Om nu staten verkligen vill ha koll på faderskapen vore väl det enda rätta att DNA-typa alla födda barn?
Om nu staten verkligen vill ha koll på faderskapen vore väl det enda rätta att DNA-typa alla födda barn?
Men sen är det väl allmänt känt att vi är smartare med djuraveln över lag än vad vi är med människor så det är ju inget nytt.
Men sen är det väl allmänt känt att vi är smartare med djuraveln över lag än vad vi är med människor så det är ju inget nytt.
Man har ju genom historien varit inne på det här med "människoavel" några gånger, men av någon anledning har det ju dock aldrig varit speciellt populärt, undra varför....
Om en utpekad pappa vägrar att göra dna-test kan han tvingas till det av domstol som ser till att han blir hämtad med polis.
Visar dna-testet att han är pappan blir han dömd i domstol till faderskapet.
Jo visst är det lite förlegade regler som gör att gifta inte behövsr skriva på faderskapsintyg men sambos ska det.
ok,det är så pass strängt ändå.
Samtidigt kan jag väl tycka att dte inte alltid är rätt att tvinga ngn in i ett föräldrarskap.
varför skall staten ha koll på det?