bör jag????

I

islands_lover

Detta är min historia.

Jag hyr in mig i ett stall, där finns ett så fint sto, önskar att hon vore min :love:

till problemet.

Hon är så sne, så sne :cry: att vissa dagar är hon nästan blockhalt, det ägaren/skötaren gör (vid en av ggr) är att ställa henne på två dagars boxvila, prata med sin hovslagare och sen fortsätta som inget har hänt... hon är oxå väldigt omusklad fram till.
Jag har pratat med ägaren, men hon tycker att jag ska sköta mitt, så sköter hon sitt..

som tur är så blev det ingen betäkning på henne, så hon slipper ha en klängandes hingst på sig, och bära på föl.. fast då blir hon av med vilan som hon kanske hade behövt..

till min fråga.. bör jag änmla henne idåfall vars, och vilken rubrik?!

Sv: bör jag????

Jag tror inte att det finns någonstans man kan anmäla sådant. Tyvärr.
Eventuellt att hon inte tar ut veterinären??
Det finns inget som heter underlåtenhet att ta ut equiterapeut... Eller felträning för den delen...

emindy skrev:
Jag tror inte att det finns någonstans man kan anmäla sådant. Tyvärr.
Eventuellt att hon inte tar ut veterinären??
Det finns inget som heter underlåtenhet att ta ut equiterapeut... Eller felträning för den delen...

Hon har haft andra klassens massörer på henne (ej färdiga) hon har tidigare gått hos vet. och equi, men det var längesen...
så det finns inget jag kan göra för hästen.. ägaren skiter jag i... :crazy:

tyvärr så säljer nog hon inte henne åt mig... :angel: annars mycket god tanke...

Man kan inte anmäla detta, för att göra en anmälan krävs att hästen är direkt vanvårdad eller att hästen är så sjuk och i behov av vetrinära insatser men ändå förvägras dessa.

Tyvärr är det nog så att man inte kan göra något, visst lider även jag ibland när jag ser vissa saker men kan ändå inte göra något åt dem.

vad synd..

men hon är i bra hull och så, och misshandlar henne inte direkt.. fast jag tycker att dom missköter henne... hoppas att stallägaren tröttna på ägaren och snör ut henne, så slipper vi övriga lida med hästen.

Så länge hästen inte är vanvårdad och ok i nhull kan du inte anmäla. det Går tyvärr inte att anmäla folk för att de inte kan/vill/vill lära sig sköta och rida sin häst rätt. :(

Att "slänga ut" inackorderingen ur stallet underlättar ju inte för hästen, bara för er andra vilket låter rätt egoistiskt.
Kan du inte bli medryttare på hästen? Elelr erbjuda dej att hjälpa till lite med den?

/Malin

om det vore så enkelt, jag och ägaren är inte såta vänner (snarae fiender) så det är nog uteslutet. Det har varit mycke problem med henne i stallet över huvudtaget.. så att stallägaren snör ut henne är mer en tidsfråga än ett önsketänkande, jag eller någon annan i stallet kan inte påverka henne, vi har försökt, med arga ord tillbaka. så det vore kanske bäst för hästen ifråga att byta stall, hon slapp känna den dåliga stämningen som är runt henne, men jag hoppas att ägaren tröttnar på henne och säljer henne, då ska jag försöka köpa henne, det där är igentligen ett andraklass sto, om man fick henne fräsch, bättre uppfostrad och bättre gångartstränad- islänning ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 625
Senast: a1agnlju
·
Träning står i ett stall nu där det bara går min häst,och en till! men till problemet är att den andra hästen kan inte lämnas själv..:crazy...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama