Bör jag vara orolig?

E

Escapist

Ikväll på uppvärmningen till hoppträningen blev hästen plötsligt halt. Inte jättehalt men han markerade i traven. Dock ohalt i skritt.

Tog in honom och kände igenom frambenen och han var varmare i det en men ömmade inte.
Det såg ut som ett mysterium tills jag såg hur senskyddet såg ut. Hela baksidan var sprucket på ena skyddet samt ett märke där man såg att han slagit i.

Bör jag vara orolig för senan?

Just nu hoppas jag att han bara var öm sen smällen. Det var inte jag som red men jag stod och kollade på. Skyddet borde inte ha spruckit av sig själv eftersom de inte var slitna, inköpta i slutet av förra veckan.

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 898
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 814
Hästvård Jag fick en böjsenskada på min ena travare efter sista provloppet:cry: Hon har mig veterligen inte haft några problem innan. Hon...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka