Sv: Boots

Hej!

Jag själv har:
ett par alli unn boots, vanliga läder.
ett par "vanliga" klockor utan vikt
ett par G-boots :d

Skillnaden mellan top reiter och g-bootsen är att top reiters boots har tyngden framtill, och g- bootsen har vikten baktill. plus att g-bootsen inte har ngn höger respektive vänster boots. plus att g-bootsen har en ståltråd.

:bow: G-BOOTS :love:

/ malin

Nasi skrev:
Hej!

Jag själv har:
ett par alli unn boots, vanliga läder.
ett par "vanliga" klockor utan vikt
ett par G-boots :d

Skillnaden mellan top reiter och g-bootsen är att top reiters boots har tyngden framtill, och g- bootsen har vikten baktill. plus att g-bootsen inte har ngn höger respektive vänster boots. plus att g-bootsen har en ståltråd.

:bow: G-BOOTS :love:

/ malin

Plus att du kan köpa "reservdelar" till G-bootsen!! Jag gillar dem verkligen!

Jag har lite olika boots.

Ett par lätta gummiboots, mest som skyddsboots.
Ett par gummiboots utan kardborre, typ 240 g.
Ett par gummiboots med kardborre, typ 240 g.
Ett par läderboots, köpa från islandshästbutiken för länge sedan, dessa har en metallbricka som sitter in under hoven så att de inte vrider sig och sitter jättebra, väger också runt 250 gram.
Har även ett par dubbelboots, väger lite under 200 gram men sitter väldigt bra de också.

Är jäätenöjd med alla dessa boots faktiskt, även gummibootsen utan kardborre eftersom de är väldigt mjuka. De har de varit hela tiden, annars så brukar de ofta bli mjukare ju mer man använder dem men mina har vart mjuka hela tiden. Beror nog lite på fabrikat. Men de bästa bootsen jag har haft och som jag fortfarande har kvar är läderbootsen men den här metallbrickan. De håller fortfarande och det är väldigt sällan som de ens har vridit sig. Aannars så brukar ju de ha en tendens till att snurra runt och åka upp runt karleden eller så. Men dessa sitter alltså som sten.

Angående G-bootsen så har mina inte alls funkat utan gått sönder nästan direkt och även min kompis köpte sådana men de gick också sönder. Måste ha haft en otrolig otur som har fått sådana exemplar?? Tur att det finna ndra som är väldigt nöjda med sina!

Har hört att G-bootsen först tillverkades i ett sämre material som lätt gick sönder men att det är utbytt nu! Är dock inte säker men ni vars boots har gått sönder kan ju alltíd kontakta återförsäljarna och höra efter?! =)

yew98fq skrev:
Har hört att G-bootsen först tillverkades i ett sämre material som lätt gick sönder men att det är utbytt nu! Är dock inte säker men ni vars boots har gått sönder kan ju alltíd kontakta återförsäljarna och höra efter?! =)

det var så det var..
vi har skickat in båda våra par för att dom gått sönder.
men har dock inte hört av dom något mer på ett tag, tycker att våra boots borde vara klara nu, dom har varit där sen i höstas..
känns lite surt att inte kunna använda dom just nu..

Michis skrev:
det var så det var..
vi har skickat in båda våra par för att dom gått sönder.
men har dock inte hört av dom något mer på ett tag, tycker att våra boots borde vara klara nu, dom har varit där sen i höstas..
känns lite surt att inte kunna använda dom just nu..

Det stämmer, har hört det ifrån flera! Men det var den första omgången G-boots, de berättade själv om dem på VM. Det var dessa som Top-Reiter kopierade enligt vad de sa. Där hade de vikterna annorlunda och då var risken att blyet "kröp ut".

Är det någon som har lust att förklara skillnaden på enkla och dubbla blyboots?:idea:

Vad är skillnaden och hur är hållbarheten?

Tacksam för svar:)

Hej!
Skillnaden mellan dubbla och enkla boots är att den dubbla har en del på bootset som kan röra sig lite och om jag inte minns fel ska detta göra så att hästen känner bootsen mer utan att man behöver öka vikten på dom, men det kanske finns någon mer skillnad? Mina dubbla har hållt lika bra som de enkla bootsen.

Bild på dubbla:
http://www.agerstaridshop.nu/images/topreiter_boots_vita_lader_dubbla.jpg
Bild på enkla:
http://www.agerstaridshop.nu/images/astund_boots_enkla_vita.jpg

Detta kanske inte var svaret du sökte men jag provar :D

MVH Sanna

Silkisif skrev:
Jag kör stenhårt på Top Reiters gummiboots. (motsv. g-bootsen). Min häst är en bootsröjare. Hon har förstört minst 8 par, alla utom de underbara top reiter...:love:

Har aldrig varit så nöjd efter ett köp av boots:P

Hon har förstört
Gummiklockor men kardborre
120 g läderboots
280 g läderboots
140(?) g läderboots, m.fl.

Top Reiters är de enda jag har kunnat använda fler än två ggr:eek:

Men om hästen trampar sig så mycket att den förstör bootsen efter bara en till två gånger så ska man ju inte använda boots heller :eek: Den måste ju gå i balans först innan man sättar vikter på den :mad: O ska man ha boots så är det i så fall bara skyddsboots

/Jenny

mazarein skrev:
Hej! Ska köpa nya boots tänkte jag:rofl:
Men, det vore kul att höra vad ni buke-folk rider med, och isfll vilka ni trivs bäst med och har bäst erfarenhet av! klockor, enkla- dubbla läder? Dela med er av åsikter!

föresten någon som har erfarenhet av T*p Reiters dessa?: http://web.telia.com/~u18316091/hastar/bilder/boots_enkla_vita.jpg
MVH Anna:cool:

Jag vet inte hur många boots vi har :crazy: men det är ett par stycken :p
Vi har minst ett par skyddsboots var (vi e tre) Jag har gummi medan de andra har ännu lättare i nån form av syntetsskinn/tyg. :crazy:
två par 230 g. el. 280 g. gummiklockor
ett par 110 g. läderboots
sen är där säkert 4-5 par till i läder :) var av ett par var sånna med en extra flärp ovanför men de är söndertrampade eftersom vi hade en häst som var i balanserad i passen, därför inläggat ovan ;)

/Jenny

Vad menar du med välbalanserad? Att kulla galoppera på två ben med ett snöre knutet runt det ena bakbenet? Eller vad menar du??:devil:

Om man har en häst som är EXTREMT balanserad men svänger så pass med hovarna att bootsen "snurrar" runt, det kan väl inte vara obalanserad:devil: Haha

Hoppas att du tänker dig för i fortsättningen när du skriver, eller du kanske vill att folk ska ta illa upp???:devil:

Jag rider med vanliga gummi boots.
Men våran hovslagare rekomenderadade att man skulle sätta typ hösnören runt hovarna på hästen så den blir iriterad, och då lyfter dom högre, de låter ganska knäppt men de funkar!

Ja ahr ett par boots, vet inte riktigt vad dom heter:D Men dom väger ialf 250g och ja tycker dom är väldigt bra, men man måste använda dubbelhäftande tejp för att dom ska sitta kvar, men så är de bara i början. Men ja tycker dom är bra, dom får bra lyft och traven blir bättre om man behöver hjälp med den:smirk:

Jag har bara ett par vanliga vita gummiklockor på min häst, väger väll runt 80-100 g och har dom mest som skydd i passen. I dom andra gångarterna behöver jag inte ha boots, eftersom hon bara blir störd då;) Om jag någon gång har boots i tex tölt så är det lätta vita gummiboots.

http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/610154.jpg

Sen har jag även lädersenskydd i passen, men eftersom dom väger runt 210 g så kan jag inte har dom vita bootsen... men hemma brukar jag träna med både och. Senskydden är av läder och har köpt dom på Hööks. Bild hittar jag inte... ska försöka fixa det, men Hööks har bara en sorts lädersenskydd och det är dom jag har:D Sitter bra på hästen samt att dom är snygga:d

Silkisif skrev:
Vad menar du med välbalanserad? Att kulla galoppera på två ben med ett snöre knutet runt det ena bakbenet? Eller vad menar du??:devil:

Om man har en häst som är EXTREMT balanserad men svänger så pass med hovarna att bootsen "snurrar" runt, det kan väl inte vara obalanserad:devil: Haha

Hoppas att du tänker dig för i fortsättningen när du skriver, eller du kanske vill att folk ska ta illa upp???:devil:

Du vet mycket väl vad jag menar :mad: du behöver inte spela dum Nu handlade det inte om att en häst svängar så mycket på benen att bootsen snurrar, utan att hästen trampar sönder dem :eek:

Det är ju en annan sak om hästen måste ha boots för att gå rent :angel:

:mad: och :cry: Jenny

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka