Murray

Trådstartare
Vad använder alla för boots?
Jag har använt lite olika boots (bl.a. Davis, gummi, equigard, picasso mm) men tycker inte riktigt att de är så bra som skulle vilja. Antingen går de sönder, skyddar för dålig eller passar inte alls. Så har ni något förslag på bra boots? Gärna bild.

Sv: Boots

Varför boots! Det är ganska självklart eftersom det är väldigt lätt att få kron/balltramp i terrängen.

Jag använder Globus neoprenemed den glatta ytan. Skyddar bra och när de går sönder så köper man bara nya.

Provat de flesta dyra men tycker inte de heller håller

Självklart ska man ha boots, men det var inte det som jag frågade om (f.ö. så använder jag nästan alltid boots, även vid dressyr, i skogen osv eftersom han trampar sig så lätt, om nu trodde att jag red utan i terrängen ;) ). Har boots som funkar okej, men skulle vilja hitta några som håller bättre, spec. så går bootsen bak sönder. Men tack för svaret iaf.

Senast ändrad:

Jag gillar mina Styleboots men de börjar ta slut och har inte hittat nån i närheten av oss som säljer.

Jag använder New`s boots. Visserligen ganska dyra men har hållt längst av alla boots jag har haft..

Murray skrev:
Självklart ska man ha boots, men det var inte det som jag frågade om (f.ö. så använder jag nästan alltid boots, även vid dressyr, i skogen osv eftersom han trampar sig så lätt, om nu trodde att jag red utan i terrängen ;) ). Har boots som funkar okej, men skulle vilja hitta några som håller bättre, spec. så går bootsen bak sönder. Men tack för svaret iaf.

Får skylla på att jag är lite ordblind :angel: ibland!!

Murray skrev:
Vad använder alla för boots?
Jag har använt lite olika boots (bl.a. Davis, gummi, equigard, picasso mm) men tycker inte riktigt att de är så bra som skulle vilja. Antingen går de sönder, skyddar för dålig eller passar inte alls. Så har ni något förslag på bra boots? Gärna bild.

Mitt fullblod trampar nästan alltid av sig fram skorna så vi har provat vanliga hederliga och sånna med snabbknäppning fast dom gick ju isönder efter ca. 3 dagar :smirk:

Vi hade tänkt att prova equigard's non turn eller vad dom heter men jag tycker inte dom verkar 100...

Jag har precis köpt sånna, efter att ha haft typ 100 billiga modeller som bara går sönder. Har använt dem på en tävling och då höll de bra med gled runt och kanten vek ner sig helt. Men jag tror jag spände lite löst. Sitter dina som de ska?

Bak har jag vanliga gummiboots med kardborknäppe, får se hur länge till de håller :smirk: Finns det några bra bakboots?

Bild

Jo mina glider runt ibland men dom skyddar ju iallafall. Plus för att dom inte drar åt sig vatten och är lätta, tycker jag. Jag har samma på fram och bak men en mindre storlek bak..

Jag kör med börjes konstläderboots för 88:- paret :D dom är helt okej och håller förvånandsvärt länge... + att han inte får något skav av dom (han kan inte ha gummiboots)

Jag kör oxå med börjes bootsen.
Billiga, min häst trampar lätt sönder + att ha inte får skav av dom som han lätt får av gummi boots.

Nädå, jag tycker de är urhäftiga. Fick faktiskt ett par av dessa

davisbelllgrns.jpg

för en massa år sedan av en kompis som var i USA. Det var nog mest för skoj skull och vi slog vad om att jag aldrig skulle använda dem. Hon trodde att jag inte skulle våga :devil: Tji fick hon!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 190
Senast: Tassa
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 030
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 601
Senast: Stergo
·
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
1 983
Senast: Sollan73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka