Sv: Boots

finns det några boots som håller bra när ens pålle gillar att trampa p dom??

Då är det nog tyvärr mest vanliga gummiboots som gäller. Det blir lätt så att det blir en förslitningsvara om hästarna slår på sig ofta.

Om G-boots har jag hört både bra och dåliga saker. En del har användt dem konstnt under ett havår utan att de förändrats ett dugg medan andras har gått sönder direkt.

Själv har jag ett par blyboots i läder, påminner om de från topriter men bättre kvalité och större kil. (haft topreiterbootsen också men kilen var för liten så de gled upp ändå, oavsett hur hårt jag spännde dem) Sitter som berget utan att jag behöver krångla med massa dubbelhäftande tejp! :banana:

Vanliga klockor, alltså gummiboots brukar väl hålla rätt bra, bättre än läderboots enligt mina erfarenheter. Men det är väl olika beroende på hur hästen trampar sig.

hade gummiboots med kardborreband.. som gick sönder, han förstörde kardborren.. och han har så stora fötter att jag får inte på dom hela... (1:or)

Då får du testa läderboots då, eller sådana här boots som den här tråden handlar om. Vet inte om det finns så många andra alternativ. Mer än G-boots, som jag inte har några bra erfarenheter av..

Jag köpte faktiskt G-Boots på VM, så nu använder jag inte mina Top-Reiter längre. Med G-bootsen känns det tryggt och man slipper tänka på att bootsen ska hoppa av.
/Emma

Jag skrev tidigare att jag älskade mina G-boots. Har nu ångrat mig. :mad: Nu helt plötslig på bara någon gång så har de spruckit på utsidan och blyet har krupit ut på insidan. Likadant på min kompis boots. Har ringt för reklamation idag. Ska skicka tillbaka dem.

Är de bootsen som inte passade av läder? i så fall ska du använda dem så mycket som möjligt ett tag. De formar sig efter hoven. När du har använt dem några gånger kommer de att sitta som gjutna! Nya läderboots måste "gås in".

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
632
Senast: Ninnurur
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 339
Senast: Sassy
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka