• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare MissNegativ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 853
M

MissNegativ

idag på terrängträningen kunde inte min häst stå still så han trampa runt på sina boots så ena gick sönder. funderar på att skaffa nya boots så det inte händer samma sak igen. just nu har jag neopren (+ konstläderutsida) boots med vanlig kardborre. nån som vet några som säljer lite mer hållbarare till ett rimligt pris?

Sv: boots

Jag använde alltid gummiboots på min ponny, eftersom de inte suger upp vatten alls. Det blir ju som att springa med tyngder på fötterna. Men min stor häst får skav av ALLT och nu har vi beställt skydd från www.picassoforhorses.se (fick fel storlek förut). Kommer inte ihåg vad bootsen kostade, men terrängen skydden var relativt billiga. Bootsen var jättemjuka i upp kanten, inget skav, och som en stor kloss på insidan så att det borde vara omöjligt för den att glida runt (vilka alla andra gör tycker jag). De andra terrängskydden verkade mycket bra de också..

Sv: boots

Min ena häst trampar gärna sönder sina boots.
då är det bara o köpa nya,
han får skav av gummi bootsen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 102
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Otherside
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 795
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 404
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna