Melli

Trådstartare
Jag har hästarna barfota och har haft så i snart ett år. Det går bra överlag, men det är omöjligt att enbart rida på lummiga skogsstigar.Grusvägar med större grus får tyvär ett av stona att ömma.

Jag söker nu efter råd om vilken sorts boots som är bäst. I nya "Hästfynd" står det om "Boa horse boots". Någon som har erfarenhet av dem? Hööks har ju boots även de, så jämförelser är välkomna.

//Melli

En klar fördel med broddbart!

Finns det någon återförsäljare av boabootsen i sverige? I senaste Hästfynd efterlystes det återförsäljare så det kanske inte finns ännu?

Någon som har fler för/nackdelar med de olika märkena?

Här är en sida om barfotagång och de säljer även Boa boots. Bara att ringa eller att skicka ett mail. Kostar ca 1500 kr paret. De har inte fått in några broddar ännu men de är på gång.

Vad jag har hört så ska Boa bootsen vara mycket lättare att få av och på hoven och så är det den "gympadojjan" som passar den naturliga hästhoven bäst.

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 887
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 425
Senast: Madick
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 555
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv