B

Bonbina

Finns det boots som går ner över hela hoven så dom förhindrar att hästarna trampar av sig skorna när man rider?
Min häst har ett hål in i hoven och därför sticker en bit
av skon ut,och jag vill inte att hon ska trampa av sig den.

Jag köpte boots i strl. xl till min pålle då han under en period sprang av sig skorna i hagen.
Det fungerade ganska bra..
Ett tips är att prata med hovis om problemet för han kanske kan exempelvis tårikta framskorna. :idea:

Ett annat alternativ vore att ta av skorna. Däremot skulle du säkerligen behöva införskaffa så kallade "boots" av annan modell (d.v.s. gympadojor för hästar); till övergångsfasen (behövs oftast bara till framhovarna, och oftast bara när man rider på grusvägar).

ett förslag till är att köpa helt vanligt glasfiberspackel och spackla hålet.. :)

Min häst har haft precis samma problem och som ovanstående skrev så är spackel de bästa. Håller länge och man slipper ta och på boots hela tiden. Inte alls svårt är de heller.

ojsan,men hur gör man det då? är det bara att spackla som
vanligt :rofl: måste prova perfekt om det funkar.
Att jag inte har tänkt på det,vars får man tag på glas-
fiber spackel då har aldrig hört om det.

Om jag hade råd med sådana så tror jag också att det skulle vara det smartaste.Men min börs gapar ganska tomt just nu,
och några större summor lär jag inte kunna klämma ut ur
föreldrana.
Hur funkar dom egentligen,kan man rida helt som vanligt när
man har dom på? är det inte stor risk att dom tapas?

hovvis har en sort som han använder.
Men det som jag har använt har jag köpt i en vanlig bildelsaffär. Två tuber som man blandar lika med.
sen är det bara att kleta på.
Ta ett som torkar fort (10-15 min)
lite sandpapper sen för att fila till så att det inte blir nåra vassa kanter.

Tyvärr sitter det inte så länge då det helst ska vara HELT tort och RENT när man spacklar, men d funkar...
varannan vecka fick jag spackla om ungefär.
Ett paket för 60:- höll för 3-4 spacklingar, men då hade pållan ett rätt rejalt hål oxå... :crazy:

Okey,Min häst har inte ett så jätte stort hål men fortfarnde
nog stort för att behövas göra nånting åt.
Men hoven tar väl inte skada av att anväda det?

nopp...ingen skada...
om du får tag på samma spackel som jag kommer den att bli lite trendigt turkos bara. :D

perfekt :D min lilla skimmel passar så bra i turkost
och ljusblått.Ska prata lite med hovvis imorgon och höra
vad han tycker om det och så men är peppad på att spackla
litegranna :D Tack så jätte mkt för tipset!

Liknande trådar

Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
632
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka