bästa tåligaste bootsen som inte går sönder och tål olika väder?!!
Menar du att ha i hagen? I så fall Protectors gummiboots. Funkar sååå bra! Eftersom de är av gummi suger de inte åt sig vätska och blir tunga, lera etc fastnar inte och det är bara att spola av dem efter intag.

Att bootsen går sönder är ju endel av tanken, bootsen går sönder istället för att hästen gör det. Boots är helt enkelt en förbrukningsvara. Är det i hagen gillar jag kotringar bättre än boots. Det blir mindre skav, mindre som fastnar, hästen slipper gå med ett blött "omslag" ner på hoven och man slipper risken med att de vränger sig och därmed inte ger något skydd.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Miingla
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
838
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka