• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare fia121
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 902
F

fia121

Är det ngn som har erfarenhet av boots? Hur hårt kan man rida? Kan den sitta på dygnet runt? Behöver man tänka på ngt speciellt när man använder boots?

Jag har precis köpt cavallo simple hoof boot för att min häst har trampat av sig skon för många gånger för att kunna sätta på en ny sko (hennes hovar går mkt lätt sönder utan skor på). Jag märker en positiv skillnad på henne nu efter att jag satt på denna boot. :)

Sv: Boots

Jag har ingen erfarenhet av just det märke du nämner men har själv ridit min häst med boots runt om under ca ett års tid (dock inte nu längre). Det var pga dålig hovkvalitet (fullblod) och vi gjorde ett försök att få det att bli bättre.

Så länge det var torrt ute gick det jättebra med bootsen. Jag kunde hoppa, löshoppa, rida ut osv. Nu tävlar jag inte på någon hög nivå eller så, det vet jag inte om det går. Problemen som jag ser det är att det hände att bootsen snurrade. Det största problemet var skav i karleden vilket det var särskilt hög risk för vid blött underlag.

Vad jag vet så är det inte tänkt att de ska ha boots dygnet runt.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
802
Senast: Miingla
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 460
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 313
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 915
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka