Boots/gummiklockor

Tagliabue

Trådstartare
Jag är ute efter ett par boots (travvärlden)/gummiklockor (islandsvärlden) ;) för att balansera min ponny. Saken är den att hon har stora hovar men smala kotor, så om jag köper tunga travhäst boots på 230g, storlek S så är dom för stora och hon får rejäla skavsår vilket inte är kul, dessutom glappar dom enormt och hon drar av sig dom.

Jag vill ha en vikt mellan 120-180g ungefär, och gärna i storlek ponny om det finns, storlek S i gränsfall ..

Någon som har tips på vart jag kan köpa ett par boots? Ska tillägga att det är ett russ jag ska ha dom till :)

Sv: Boots/gummiklockor

kanske kan finnas på någon islandshäst affär?
Russ och islandshästar kan väl inte vara så olika i ben/hov storlek? (:

sök på google!

Det är precis de jag funderar på :) Har försökt att googla lite men hittar inte så många olika islandsaffärer, tänkte därför be er Bukefalister om hjälp på den saken :P

Du vet ingen bra sida?

Hööks har Gummiklockor för islandshäst som inte väger allt för mycket. Vet tyvärr inte exakta vikten men där finns de iaf! :) Har själv två par.

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt ett par cavallo simple boots till min ponny. Dom är lite för stora så jag har fått lägga i sula och då sitter dom ganska...
Svar
3
· Visningar
1 440
Senast: Pinkilly
·
Utrustning Ska köpa Cavallo Simple Boots åt hästen (endast till framhovarna) och hade idag ut en försäljare hit som provade lite olika storlekar på...
Svar
5
· Visningar
2 385
Senast: Tez1
·
M
Utrustning Hej! Jag har en arabdam, 152cm ca, och har svårt att hitta benskydd som funkar. Dom som är lagom långa är för breda, och dom som...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: -moa-
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 579
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur