Bondkatter

A

AWAKE

Jag vill se era bondkatter! Det finns inga finare katter än renrasiga bondkatter. Här är min bondkatt, Sara 11 år..

Sv: Bondkatter

Finns det renrasiga bondkatter? Jag trodde det var det samma som vi kallar huskatt i Norge, och egentligen bara en mix av 'vad som hälst', och ingen egen ras..

Min svarta huskatt Fia tillsammans med Abbie. Tyvärr lever inte Fia längre, hon är djupt saknad :cry:

fia2.jpg

Finns inga renrasiga bondkatter. Huskatter kallas de annars, i samma kategori faller katter som till synes kan tillhöra en viss ras men som saknar stamtavla.

Våran Signe var en äkta bondkatt, en av alla genarationer som föds på bondgårdarna på landet. En av de bästa jagare jag sett!! Fick somna in okt -05, åtta år gammal. Signe

Nu har vi Thelma, huskatt/siames och norsk skogskatt. Har inte på länga vägar lika mkt jakt i sig och skulle nog utan problem bli innekatt på heltid. Thelma

Finns inga renrasiga bondkatter. Huskatter kallas de annars, i samma kategori faller katter som till synes kan tillhöra en viss ras men som saknar stamtavla.

Tror nog snarare att TS sa just "renrasiga bondkatter" för att TS är sådan blandras fanatiker-"det finns ju inget friskare och bättre än blandras hundar/katter":angel: :cool:

Här är mina fina pojkar:
Bruce, snart sju månader.
DSCN1806.jpg

Oasis lite mer än sju månader:
DSCN1951.jpg

Grouphug!:love:
DSCN1774-1.jpg

Siri8.jpg
[/IMG]
KopiaavPhoto-0719.jpg
[/IMG]
DSC00060.jpg
[/IMG]
9999.jpg
[/IMG]
Här är mitt gäng med bondisar. Den ena har lite norsk skogskatt i sej. Den långhåriga. =)

Här är min katt, Missan :love: :love:
Världens snällaste, an får göra vad man vill med henne, underbar!!:love:
PICT0240.jpg

PICT2440-1.jpg

Här är mammas katt Pillan som hon gärna får ha :angel:
Jag kallar henne för markattan :angel:
PICT0237.jpg

PICT1194.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
898
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 126
Senast: Shilton
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.