Bondbönor till häst?

-Catherine-

Trådstartare
Går det eller är det totalt förkastligt? :confused:

Jag har fått en påse sådana, men ingen i familjen klarar med att äta de äckliga tingen. Så....kan jag kanske ge hästarna dem, eller hamnar de på komposten?

Sv: Bondbönor till häst?

Hmmm...nja, jag och levande växter är en dålig kombo eftersom jag sällan kommer ihåg att ge dem vatten :p
Det får nog bli komposten iaf då..

Nja, så mkt bönor fick jag inte så att det räcker till viltutfodring.
Det rör sig om en påse, ngt kilo bara :)

Äckliga :confused:? De är ju jättegoda i t.ex. soppa eller kokade tillsammans med potatis till potatismos...

Nej, jag hade inte matat hästar med dem, men så har jag ju också fånghästar som inte får äta "vad som helst"...

Jo alla i familjen tycker faktiskt att de är jätteäckliga, alla utom...hunden. Så det slutade med att han fick dem. Dock fick han sova utanför sovrummet den natten :p

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 049
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka