Bomvidder på Edinburgh sadlar?

-Remont-

Trådstartare
Googlade efter det, men lyckades inte hitta något vettigt.
Jag har lånat hem en Edinburgh bomvidd 2. Den ligger kanon längs med ryggen på min häst, men jag är lite osäker på bredden.

Tänkte att jag skulle försöka hitta ungefär vad vidderna motsvarar i grader eller smal, normal, vid m.m. så jag får ett hum om den på det sättet i alla fall.
Det enda jag lyckades hitta är att 3 skulle vara normal (men hur bred är normal i det märket?). Är då 2an bredare eller smalare?

Kan tillägga att jag inte vet modellen på den. Hittar inget på den alls om det, eller letar jag på fel ställe?

Sv: Bomvidder på Edinburgh sadlar?

1 Smal
2 Normal mot smal
3 Normal
4 Vid
5 X-vid

Vet dock inte graderna men jag har en 5:a till min boll

Ja då är 2an alldeles för smal för henne oavsett hur bred den är när den är normal mot smal. Ser ut att passa gammelmannen som är relativt muskelfattig.
Hade varit intressant om någon vet graderna dock. Ser ut att vara en skön sadel! Får provrida den på gammelmannen och se om jag tycker om den så får jag väl leta efter en bredare i så fall.

Fit 4 på Wellington Elite (samma tillverkare som Edingburgh) ligger på ca 90 grader enligt de uppgifter jag någon gång lyckades googla mig till på nätet. (Inte alls särskilt lätt att hitta tyvärr)

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har googlat i en timme nu men hittar inget svar på min fundering! Hade ut en sadelutprovare igår, och vi kom fram till att min häst ska...
Svar
3
· Visningar
5 079
Senast: mooi
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder