Sv: Bomvidd på Crown kontra andra?
Okej.
Ska prova en Crown 31 och en som är 32 för att se om det är en sadel som kan passa min dam. Har 29,5 i passieren men den behöver breddas till allra minst 30. Det är luftstoppade Crown. Pratade m en som har en Crown Jessica i strl 31 och hon trodde att 31 skulle var för smal för min men enl en annan som känner sadlarna väl skulle det ev kunna funka. Tänkte därför att jag borde prova även 32 om 31 nu "kankse inte är för smal", kan ju ev funka. Hon sa också att det tom kan skilja mellan två sadlar m samma bovidd.
Hade en Crown 31 close contact (ovanlig modell) som 1:a sadel t min förra häst den var dock för bred för honom, men inte jättemycket, så den sålde jag ganska snart, stoet som jag har nu är dock minst 1,5-2 "passierstorlek" större än vad han var då han hade Crown´en. Det var därför jag tänkte att 31 skulle kunna funka till henne ev även 32.
Får testa och se men får kanske ställa in mig på att det ändå blir för brett ändå (sen är det ju hur som inte säkert att modellen passar henne).