Bomull i broddhålen :( Hjälp!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kaktusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 287
K

kaktusen

Jag fick ta ur broddarna bak (4/hov) :( eftersom det skulle komma en ny häst i hans hage. I panik tryckte jag i bomull i broddhålen eftersom jag inte orkar med stenar som kilar sig fast. Men nu är problemet så att jag kan inte få ur bomullen, den är HELT packad! Har provat med en skruv o skruvmejsel men det funkar inte alls :crazy:. Snälla kom med tips jag vill kunna rida ut utan att han gör illa sig.

Sv: Bomull i broddhålen :( Hjälp!

prova en liten pincett eller tång å få försök få tag i en ände, mvh hanna

Det är liksom helt stenhårt.... som att det är fruset, fast det är ju plusgrader ute...Tror knappast att det skulle fungera med pinsett men kan ju alltid prova.

Jag skulle försökt pilla upp med något vasst som en söm eller en syl. Är det riktigt hårt (verkar konstigt om det verkligen var bomull du stoppade i?) så kan du ju ta en syl och en hammare för att försöka få ut det yttersta.
Blindbrodd är ju bättre, men det vet du väl. Ett alternativ som jag har använt är cigarettfilter, de är lättare att få ut än bomull.

Ställ hoven i blöt en stund. Bomullen sväller när den blir våt, så då blir den kanske lättare att få tag i.

Immer

Blöt med varmt vatten och pill med en tunn spik.

Brukar funka. Inget är omöjligt!

Lycka till!

Som de andra redan skrivit, söm är väldigt vassa och brukar funka att få tag i en ända av bomullen med så man kan börja trä ur den ur hålet.

*KL*

Jag brukar peta i halva öronproppar. Väldigt bra.

ett inflik bara...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 585
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 365
Senast: Castellini
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 818
Senast: Karamello30
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 091
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka