S

strumpan

Då har man prövat att rida bomlöst,inte helt fel tycker både hästen och jag.Nu väntar jag bara på Dressagen Torsione får vi se vad som behagar oss.Tänk att man kan se sån skillnad av rörelse på pållen helt otroligt. Och jag tycker jag sitter som juten i sadeln,inte helt fel eller?

har själv en barefootsaddle, är frälst! MAn sitter så säkert i den och den är mkt skönare än alla andra sadlar jag ridit i. Min stackars rumpa brukar få väldigt ont annars, men med denna sadel har jag inte haft ont en enda gång! Hästen har dessutom fått ett bättre steg och han verkar gilla sadel lika mkt som jag!

jag får nog hålla med,man sitter skitskönt.och hästen gillar den. :banana:

Jag ska köpa en FreeForm dressyr till pållen. Har ridit lite i en BareFoot men gillar den inte så värst även lite i en BareFoot i westernmodell men mina knän låser sig när jag har "westernstigbyglar". Men FreeForm sadeln är både jag och pållen helt frälsta i...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka