Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på en, rumpstöd bak vet jag inte riktigt om det är min grej, sedan jag börjat rida barbacka en hel del så vill jag vara fri i sadeln (förutom då att stopp/stöd framåt är bra). Får väl försöka prova någon någonstans. Hästen har tämligen normal rygg med manke och viss längd så de flesta bomlösa bör passa.
Kommer man nära hästen? Lite av det jag strävar efter är barbacka känslan men med lite mer säkerhet och bekvämlighet för längre turer. Provade top riters bomlösa, hästen verkade gilla den men för mig funkade den inte alls, på tok för bred och så satt jag helt låst.
Det är inte så mycket känslan som att jag vill kunna röra mig själv och att sadeln ska störa hästen mindre.
Åh, så svårt. Ja sadeln stör ju inte hästen, känner jag iaf. Men jag jämför ju med en "go" bomsadel när jag tänker på hur den känns, och tycker att Tönn är bättre...
Det finns bara ett alternativ, du får komma och prova sadeln helt enkelt! Så sätter vi en stor, brun, mammuthäst under sadeln så blir det ännu bättre