Boll som inte går att bita sönder

CA

Trådstartare
Schäfern har förbrukat minst 7 olika bollar i rep under träning, de håller knappt flera träningspass :o

Första bollen var en mjuk i 'svampigt' material, den höll en belöning, sen sa det 'schwoop' så var den av.

Andra vi haft har varit hårda, men hon sliter av dem från snöret, eller så klipper hon itu dem.

Finns det hårdare, eller kanske helgjutna bollar i snöre som håller?

Sv: Boll som inte går att bita sönder

repbollar, där repet och bollen är av ett enda snöre brukar hålla ganska bra. i annat fall kan man med lite våld få upp en ögla på bollen så man kan binda fast snöret igen när det lossnat.

Schäfern har förbrukat minst 7 olika bollar i rep under träning, de håller knappt flera träningspass :o

Första bollen var en mjuk i 'svampigt' material, den höll en belöning, sen sa det 'schwoop' så var den av.

Andra vi haft har varit hårda, men hon sliter av dem från snöret, eller så klipper hon itu dem.

Det fisn helgjutna bollar med snöre det som hände då var att hunden tugade av snöret eller om knuten gick up men bollen är hel och snöret är utbytning bart. om jag hittar igen den ska jag ta ett kort och återkomma.

repbollar, där repet och bollen är av ett enda snöre brukar hålla ganska bra. i annat fall kan man med lite våld få upp en ögla på bollen så man kan binda fast snöret igen när det lossnat.

Jag har en sådan repboll,och den är toppen. Grön och orange tror jag den är, och allt är som sagt sammanflätat, så det finns inga pluppar som kan gå av, inget som kan dras igenom nåt hål, och inget som kan bitas sönder. Jovisst, om hunden får tugga hur länge som helst utan uppsikt kanske.

Åtminstone förr fanns det helgjutan gummibollar att köpa, de var som en tennisboll ungefär i storlek. Ett tips är väl att söka på hundsportssidor.

Gappays hel gjutna bollar har dom garanterat inte sönder sen varför inte lära hunden söka bollen istället för snöre det är ju kanske det enklaste :idea:

Men om bollen är för dålig åker snöret ut ur hålet av kraften, inte nödvändigtvis att hunden biter av snöret.

Men om bollen är för dålig åker snöret ut ur hålet av kraften, inte nödvändigtvis att hunden biter av snöret.

Ja men går man till djurens center så får du vad du handlar också.
Mina Gappay bollar även Bende bollarna har aldrig snöret åkt ur på o då har jag dragit upp jääkäri på min rygg o kampat så han har hängt på min rygg o slitit så mycket vi orkat.

Håller med PIRU, gappybollar (stavas?) är otroligt bra. Jag har haft en till min schäfer i snart ett år och han tuggar väldigt mycket på den. Vi har den bara på träning och i skogen när vi leker. Snöret håller förstårs inte utan jag har en gammal söklina som jag tar och gör nya av.

Bollen kostar ca 90 kr och finns i flera storlekar.

Håller med PIRU, gappybollar (stavas?) är otroligt bra. Jag har haft en till min schäfer i snart ett år och han tuggar väldigt mycket på den. Vi har den bara på träning och i skogen när vi leker. Snöret håller förstårs inte utan jag har en gammal söklina som jag tar och gör nya av.

Bollen kostar ca 90 kr och finns i flera storlekar.

50mm ska dom vara till typ Schäfer storlek.

sen är det som med allt man lär hunden o söka boll inte snöre. Det är det vanligaste att dom gör det söker snöret men biter dom i snöret väntar man på dom att de skiftar till bollen sen början man kampa då får hunden aldrig nån fördel o bita i snöret.

Hehe, han brukar använda bollen för han vet att jag använder snöret. Men om jag någon gång tar paus och ställer mig och pratar eller dyligt och han forfarande har bollen så ryker snöret. Det är mitt fel då eftersom jag vid sådana tillfällen tänker på annat :D. När han "gnager" på bollen så brukar han ta snöret först...

Gappays hel gjutna bollar har dom garanterat inte sönder sen varför inte lära hunden söka bollen istället för snöre det är ju kanske det enklaste :idea:

Jo, så skulle jag iofs också kunna göra!
Gappays bollar, vart kan man köpa dem?

Dom allra flesta får sina hundar o söka snöret o sen får hunden vinst i det o kampar ändå men vänta tills hunden biter i bollen o sen kamp så kommer hunden märka att bita i snöret blir bara passivitet , bita i bollen blir det aktivitet.

Jääkäri får han tag i snöret får han panik o hugger hej vilt för o få bollen..

de flesta säljer dom Bende eller Gappay bara o söka.

Jag har köpt på en vanlig hund och kattaffär.
Har haft en bild hur de ser ut (färgen kan ju skilja lite) men tror att jag har rensat bort den på photobucket. Återkommer, ska kika om jag har den kvar.

Hittade den!
Så här ser min ut.

Gappyboll.jpg

Den är ihålig och mjuk så den håller för schäfertugg. Min har tuggat väldigt flitigt på sin

Bonusbild

PICT0005-1.jpg

Det är just ihåliga bollar som varit strul med då hon klipper sönder dem efter ett par gånger.

Men, det skadar ju inte att prova, bollarna är ju inte så dyra som tur är :D

Ibland så tar hon snöret, men släpper och söker efter bollen, så det ska inte vara något problem.
Det är snarare att hon sliter ut bollarna lite för snabbt, ändå ligger hon inte och gnager på dem.

Men jag ska kolla om djurbutiken här i Borås har helgjutna Gappay-bollar.

Liknande trådar

Övr. Hund Slänger upp en till tråd med tema belöning! Min staffe är helt galet tuggig, vilket blir en nöt för mig att knäcka i apporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 653
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 302
Senast: Sol
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 750
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2