Bölder på kroppen

J

jous

Hej, min katt är ca 11-12 år och har haft vid flera tillfällen bölder som är fylda med var. vi har åkt till veterinären varje gång och han har fått drenering. Har alltid trott att det beror på slagsmål men nu börjar jag tvivla. För nån dag sen hoppade han upp i mitt knä och jag kelade lite med honom, när jag strök han längs ryggen kände jag en ny böld, men den här gången var det inget sår, kände igenom honom men kände eller såg ingenting. Har kollat honom varje dag och nu efter 2 dagar så har bölden öppnat sig och håret har fallit av. Någon som har en aning om vad detta kan vara :confused: Kan det vara canser??

Sv: Bölder på kroppen

Min katt hade bölder ett tag. De var fyllda med vätska . Antagligen hade han fått ett bett vid slagsmål o sen fått in bakterier från jord i bett-hålen. De sprack efter ett tag. Apäckligt. Han fick antibiotika och blev frisk.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama