Bold Vigil

MissFideli

Trådstartare
Min favorit i stallet där jag sprang som liten var hingsten Dancer's Impish, i Sverige ingen jättehit men med bra resultat i USA stammässigt vad jag förstått.
Mamma till honom var Impish, som också var mormor till Bold Vigil och jag kommer ihåg att Bold Vigil försvann "spårlöst" i samband med ett himla rabalder om ett stuteri, eller vad det var.
Hur låg det till egentligen? Exporterades han? Vet att det ryktades om att han inte alls exporterades utan avlivades istället.

Sv: Bold Vigil

Min favorit i stallet där jag sprang som liten var hingsten Dancer's Impish, i Sverige ingen jättehit men med bra resultat i USA stammässigt vad jag förstått.
Mamma till honom var Impish, som också var mormor till Bold Vigil och jag kommer ihåg att Bold Vigil försvann "spårlöst" i samband med ett himla rabalder om ett stuteri, eller vad det var.
Hur låg det till egentligen? Exporterades han? Vet att det ryktades om att han inte alls exporterades utan avlivades istället.

Inte svar på din fråga, men var det inte Dancer's Impish som avlivades efter att ha huggit en tjej svårt i axeln?

En annan grej om Impish är att hon är mormorsmormorsmor till Scarlet Knight också!

Angående ryktet jag hört om Bold Vigil är att han exporterades till något "mindre" travland där han verkat i aveln under något annat namn! Sanningen har jag ingen aning om!

Jag har en häst efter Bold Vigil. Vad jag har hört så åkte han till Italien, med det väl väldigt lösa rykten.

Jisses, jag hade glömt denna tråd.
Tror inte det? Men jag vet inte, han var ju närmare 20 år när han dog. Men då höll jag inte till i det stallet längre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka