"Böld" vid mungipan på kanin

malinnutella

Trådstartare
Kom hem från en helg i Göteborg idag och började så klart gosa med mitt lilla hjärta på direkten. Såg då att hon hade nånting i mungipan. Trodde först att hon börjat hamstra pellets hehe men såg sen att det satt fast i huden på henne. Hon äter och dricker som vanligt men när jag pratade med mamma (som haft ansvaret för henne under helgen) sa hon att hon tyckte det såg ut som att hon hade kräkts i matskålen i fredags :( Nån som varit med om nått liknande och vet vad det kan vara? Har kontaktat veterinär som ska ringa upp imorgon

Kaniner kan inte kräkas. Kan det vara någon form av varböld som delvis tömt sig?

Hoppas du varit hos veterinär nu.

Liknande trådar

Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
8 060
Hästvård Erfarenheter om denna hemska sjukdom mottages tacksamt!! Min dotters äldsta häst,25-årige Max har fått denna diagnos tyvärr...
Svar
9
· Visningar
3 220
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·
Övr. Katt Först, ja, vi har varit i kontakt med veterinär via telefon under dagen.... De sa att det inte lät så akut att vi behöver åka på jouren...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
38 218
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA