Böld på ryggen?

M

MoldikaMc

Hej! Undrar om det finns någon som vet något om när en häst får en böld på ryggen? Mitt halvblod har fått en... Den sitter vid slutet på manken, precis där ryggen börjar. Hon är rätt öm också. Någon som vet vad det kan vara? (har redan tänkt på sadeln)

Sv: Böld på ryggen?

Låter som en riktigt ful tryckskada fr sadel, vojlock (om den sas ligger för platt) eller täcke. Svårt att säga utan att se hästen och skadan, men det är min spontana gissning.

Sv: Böld på ryggen?

Pratar vi böld (=varfylld) eller knöl?

Jag var med om en häst som (troligen) rullat på något vasst (tagg/pinne) i hagen och fått ett pyttesår på ryggen som sedan blev en stor äcklig böld... De hittade aldrig ingångshålet, men det var veterinärens gissning.

Om det är en öm knöl kan det ju vara många olika saker, utrustning, rullat emot något, fått en spark/bett...

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ewv
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka