Boktips lydnad

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 19815
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 856
R

Raderad medlem 19815

Jag tänkte beställa en eller flera böcker om lydnad och undrar om ni har några tips. Det är viktigt att det finns bra förklaringar om hur man lär in olika moment samt hur man inte ska lära in dem, vad som är viktigt att tänka på mm.

Jag går en lydnadskurs men där finns noll individinpassning och instruktören förklarar inte hur man ska lära in olika moment, det får man komma på själv.

De jag tittat på är:

Inki Sjösten: Tävlingslydnad (dvd ingår)
Niina Svartberg: Med sikte på 10an
Ursula Wilby: Lydnad för tävlingssugna
Memea Mohlin: Lydnadsboken

Är det någon som kan rekommendera någon av dessa?

Sv: Boktips lydnad

Memea Mohlins bok har vi köpt. Jag tycker den är jättebra.. men OJOJOJ känns som om man gör/har gjort allt fel. Och det finns mer detaljer än man någonsin kan tro att tänka på när man tränar. Köp den!

Köp alla utom Ursula Wilbys bok (jag har ingen aning om hur den är).
Så kan du få fler infallsvinklar och kanske komma fram till vad som passar din hund.
Vad har ni för kurslitterartur?

Vi har ingen kurslitteratur. Brukar man ha det?

Memea Mohlins bok har vi köpt. Jag tycker den är jättebra.. men OJOJOJ känns som om man gör/har gjort allt fel. Och det finns mer detaljer än man någonsin kan tro att tänka på när man tränar. Köp den!

Tack! Har läst Aktivitetsboken av henne och den var bra tyckte jag.

Lydnasboken at Memea Molin är den bästa jag läst kring lydnad. Lättläst och sakkunnig, har hämtat många tips därifrån.
Med sikte på 10:an orkade jag inte ens ta mig genom...
De andra har jag inte läst.

Åtminstone de brukshundklubbar jag känner till brukar ha det. I alla fall på de grundläggande nivåerna.
Men du kanske går för någon annan arrangör?

Med sikte på 10an va nog den ända hundbok jag orkat läst nått ur.

Min Mor som tävlat bla SM/NM i spår säger att det i princip är den bästa bok hon läst, och det finns mycket bra tips och kanske ibland annorlunda sätt att träna in momenten på (bra med saker ur olika perspektiv). Hon diggade den hårt ;)

Åtminstone de brukshundklubbar jag känner till brukar ha det. I alla fall på de grundläggande nivåerna.
Men du kanske går för någon annan arrangör?

Japp, jag går för en privat instruktör/träningsgrupp.

Med sikte på 10an va nog den ända hundbok jag orkat läst nått ur.

Min Mor som tävlat bla SM/NM i spår säger att det i princip är den bästa bok hon läst, och det finns mycket bra tips och kanske ibland annorlunda sätt att träna in momenten på (bra med saker ur olika perspektiv). Hon diggade den hårt ;)

Ok, tack, det låter bra!

Det verkar bli Memea Mohlins bok samt Med sikte på 10an som jag beställer hem. Tack alla!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka