Bokstäver till ridbanan

vadvetman

Trådstartare
Har signat upp mig för att fixa nya bokstäver till ridbanan. Då resultatet inte bara ska bli funktionsdugligt, utan helst trevligt att se på också skulle jag bli jätteglad om ni kunde berätta hur ni gjort och förhoppningsvis ge lite inspiration.
 
Sv: Bokstäver till ridbanan

Det beror ju helt på hur stor budget du har och hur mycket tid det får ta. Såklart finns färdiga att köpa. Här är olika exempel jag sett på hemsnickrade varianter.

Det går att skriva ut bokstäver på papper och laminera eller sätt i plastficka.

Ta lock från godislådor, måla vita på baksidan.

Om du känner någon som har tillgång till plastskivor kan du klippa till sådana i valfri färg till lämplig storlek.

Såga till träskivor i lagom storlek och måla.

Ta tomma mjölkdunkar (de vita som är tvåliters) och häll sand i botten så de står stadigt.

Bokstäverna gör du i självhäftande plast, målar dit med utomhusfärg, ritar med permanentpenna eller tejpar med svart eltejp.

Har du staket så skruva upp dem där, om inte skruva dem på lämpliga "träpinnar" som du slår ner i backen en bit ut från kanten så ni inte rider över dem.
 
Sv: Bokstäver till ridbanan

Hållbara och snygga får genom att ha masonit- eller träskivor som man målar vita. Sedan kan man köpa bokstäverna på t ex Systemtext och klistra på.
Har man en större budget går det att köpa plast- eller metallskivor på samma ställe som bokstäverna.
 
Sv: Bokstäver till ridbanan

Kan tipsa om att det fanns bokstäver till ridbana (vit plast) i en affär i samhället Ullared för 99kr... Ifall du inte vill vara kreativ och göra själv, och har möjlighet att titta in där :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 116
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 797
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp