Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja min 11-åring har vuxit ur sigge. Hon lyssnade på dem nyligen bara för att läsa de sista men fick inte jättemycket behållning av dem. Däremot Klara och Starstable gillar hon!Min nioåring läser Glimma och Siggeböckerna. Glimma är lika svår att läsa som en Lasse-Majabok och Sigge som en Sunebok.
Glimma är nog i lättaste laget för en elvaåring om hen är läsvan. Sigge är fortfarande lätt, men skulle kunna funka textmässigt. Elina som är huvudpersonen i Siggeböckerna är dock yngre än 11 år och kan nog uppfattas lite barnslig för en 11 åring.
En 11-åring är väl lätt mogen för Svarta hingsten? Jag vill minnas att de var ganska lättlästa, jag läste dem (sträckläste!) i 10-årsåldern. Dock är de ju inte precis nyutgivna - serien skrevs mellan 1941 och 1971 (med någon enstaka, fristående bok efter det) och gavs ut något år senare på svenska. Jag läste dem i början på 80-talet.Är hon mogen för Svarta hingsten?