Bokföringsfråga

Texaz

Trådstartare
Jag fundera lite över om det måste finnas faktura för att kunna bokföra stallhyra eller om det räcker att det finns ett avtal?

Hittills har jag bokfört utan faktura men "håller" det?:confused:
 
Sv: Bokföringsfråga

Jag fundera lite över om det måste finnas faktura för att kunna bokföra stallhyra eller om det räcker att det finns ett avtal?

Hittills har jag bokfört utan faktura men "håller" det?:confused:

Min inackordering betalar in på mitt bankgiro varje månad och skriver på noteringen "stallhyra". Annars kan du väl bara skriva ett kvitto och sätta in bland verifikationerna??
 
Sv: Bokföringsfråga

Tar man emot pengar (som företagare) är du ju skyldig att ge kvitto, då kan du ju lätt göra en kopia av det att ha till bokföringen.
 
Sv: Bokföringsfråga

Ja hittills ä det just så jag gjort, tagit specen från BG och satt som verifikation. Tänker som så att jag ju kan hänvisa till avtalet om det skulle ifrågasättas....

Jodå LECH, de gånger jag fått hyran kontant så har jag ju kvittot att gå på, tänkte mer på när det sker inbetalningar;)

Antar att jag inte är helt fel ute alltså
 
Sv: Bokföringsfråga

Var tvungen att kolla upp det - du kan hänvisa till avtalet på varje verifikat.
 
Sv: Bokföringsfråga

OK, toppen!

Hur är det för hyresgästen, kan denne hänvisa till avtalet för sin utgift med? Jag menar, kvitto på betalningen finns ju hos banken...

Bara en liten parantes, kan ju hända att denne vill ha en faktura för sin bokföring, och då får de såklart det:laugh:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 740
Kropp & Själ Har sen flera år haft det problemet och nu hitta ett schampoo som faktiskt funkar. System4. Men jag tycker inte mitt hår blir jättebra...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 598
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp