bökeberg challenge

Sv: bökeberg challenge

Förvisso kan man se det som om det är "för många" tävlingar eftersom klasserna blir mindre, men personligen tror jag att sporten växer om man erbjuder shower "nära". :idea:

Visst det blir lite färre startande per show nu under något/ra år men sedan kommer det att öka igen. Jag har många vänner som tycker det är för långt och dyrt att köra till Grevagården för att tävla men som varit på de tävlingar som anordnas nästgårds. :d

Dessutom är det så att man behöver anordna klasser för alla och en var, där Novice Amateur klasserna och Novice Youth klasser liksom Limited, Rookie klasser osv är kollosalt betydelsefulla och också påverkar antalet starter i Tex Jr Pleasure och Non Pro klasserna.

Det vi inte heller skall glömma är att specialföreningar som SRHA, SRCHA osv "tar" ryttare från ras showerna dvs är du reiningryttare och vill bara göra det så tävar du NRHA/SRHA istället för att lägga samma peng på att åka och tävla 1, max 2 klasser på en ras show.:idea:

Det låter som om du har många bra tankar och ideér det hade varit roligt att diskutera live någon gång istället för så här, det blir väldigt fyrkantigt och inte spec produktivt genom mail.;)

Monica:)

Ett förslag gällande prisutdelningarna:

Kan man inte ha kvar rosetterna så att man ser vem som har fått vilken placering och sen ha en korg vid gaten där man kan lägga rosetterna om man inte vill ha dom?

Bara ett förslag. Tyckte tyvärr det var lite svårt att hänga med i prisutdelningen på Bökeberg. Förstod oftast inte vem som kom på vilken plats.

Hej Next

Kontruktiv kritik....mums;)

Javisst kan vi fortsatt ha prisuttdelningar osv. men när det gäller prisrosetternas färg kopplat till placering så är det endast i ras & Allbreeds showerna det gäller.
När det gäller NRHA/SRHA så har alla rosetter samma färg så då hjälper det inte spec mkt i alla fall.

Och det kan hända att detta vi gör nu inte är en bra lösning, men jag skulle vilja försöka ge den ett tag till för att se om den kan fungera.
Vi är ju så inkörda på prisuttdelnuingar osv att det tar tid att ändra ett mönster.;)
En sak ytterligare som är positivt med den priscermonin vi har haft nu är att ryttarna har kontakt med publiken i samband med sin placering, dvs man rider fram några steg tittar upp på publiken och får ett erkännande. :idea:I vanliga fall är erkännandet från en prisuttdelare och man tackar henne/honom istället för att tacka en applåderande publik.....:D

Ja, ja den som lever får se, förändringar är alltid svåra, och tiden kommer att utvisa hur framtiden ser ut.;)

Monica:)

Liknande trådar

Fritid Har bokat en lägenhet några dagar i Varberg för att främst fokusera på skrivandet av min roman. Men äta behöver jag ju såklart och för...
Svar
8
· Visningar
486
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 343
Senast: Murray
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30