H
hallonsylt
hej!! Undrar bara om någon som varit på Bökeberg challenge har lust att delge lite om tävlingen!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den bästa reiningen i sverige någonsin blev förstörd genom den mest löjligaste tävlings orginisation jag någonsin har sett det är vad som hände på Bökeberg Challenge
Den bästa reiningen i sverige någonsin blev förstörd genom den mest löjligaste tävlings orginisation jag någonsin har sett det är vad som hände på Bökeberg Challenge
håller med helt och hållet, reiningnivån var väldigt hög på tävlingen! Helt underbart att se!
Intressant!
Skulle du vilja precisera dig lite mer vad gäller:
Hur blev reiningen föstörd?
Och vad menas med "den mest löjligaste tävlings organsiation jag någonsin sett".
Som en del av den så är jag givetvis intresserad av konstruktiv kritik. Det hjälper inte någon att skriva så som du skriver utan vad man behöver veta är vad var löjligt och hur skulle man gjort istället?
Peronligen är jag nöjd med arrangemanget, men givetvis finns det alltid saker man vill göra bättre. Det är synd att du inte kom och sa något under tävlingen om dina åsikter, då kanske vi hade kunnat åtgärda något om det nu var så att det var fel. Men du kanske inte vill skylta med vem du är
Monica Widh, Showmanager på sagda tävling.
Jämfört med Spring Break som var en jättebra organiserad tävling tycker jag inte alls att Bökeberg Challenge var särskilt bra. Om arrangörerna själva var nöjda med allt är det tråkigt, då det fanns en hel del som skulle kunna vara bättre.
Trots få startande tog det tid och blev långa dagar. Hur hade det gått om antalet hästar kommit upp i samma antal som de första åren?
Man kom inte igång i tid på förmiddagarna och en av "prisutdelningarna" jag såg tog 20 min, då delades det inte ens ut några priser, vilket verkar blivit en regel på Bökeberg numera. Inte ens reiningtrofeérna delades ut framför publiken, ryktet sa att de inte ens fanns på plats.
Pauserna och tider för klass-starter flyttades lite hur som helst. Ungdomsryttarna i horsemanship fick veta att de skulle rida efter lunch, när lunchen kom flyttades deras klass till före lunchpausen istället, så det var bara att springa och hämta hästar och inställa sig på banan så fort de kunde.
Men Bökeberg Challenge som Sveriges en gång största och bästa tävling känns tyvärr lite som ett minne blott Det är bara att hålla tummarna för att den känslan återkommer i framtiden.