Sv: Bökeberg Challenge
Jag har kollat lite på skillnaden på QP och Bökeberg Challenge för dig som bara tävlar W Pleasure Open.
QP Söndag kl 8.00
( ) 1421 W.Pleasure junior
( ) 2420 W.Pleasure AA Amateur
( ) 1422 W.Pleasure senior
( ) NSBA Pleasure Open
( ) NSBA Pleasure Non-proklass I klass om färre en 6 ryttare
BC Fredag: W Pleasure Jr & Sr.
Lördag: Allbreed W Pleasure Open.
Båda är kval till finalen på lördag kväll med pengar i potten.
Jag kan inte se att det skulle vara någon skillnad annat än när det gäller QP har du en tävlingsdag med båda dina klasser och när det gäller BC så har du en klass om dagen samt chans att ta dig till final på lördagskvällen vilket innebär 3 klasser på samma tävling.
Jag säger inte att det ena skulle vara bättre än det andra men skillnaden är inte som du beskriver den. Men helt rätt BC erbjuder inte NSBA klasser.
Jag har även tittat lite på deltagandet i dessa klasser under April Open där de största klasserna är HuS med 9 resp 8 deltagare sedan kom WP med resp 3 & 7 deltagare.
Endast två personer under April Open har deltagit i enbart O WP och det är ekipage 120 Emelie Holmstedt som startade både NSBA Open WP och Sr WP och 136 som inte startade NSBA utan endast WP Sr.
Westernryttaren: Vi är uppriktigt ledsna över att inte kunna erbjuda Beginners klasser för All breed men tiden räckte bara inte till
/Monica