Bökeberg Challenge

ishmanda

Trådstartare
Ja, nu är det snart dax för Bökeberg Challenge.....
Vilka ska dit och tävla?? :bump:
Själv är jag inte redo för tävling så jag ska försöka åka dit som åskådare.

Sv: Bökeberg Challenge

Eftersom jag har en skadad häst blir det nog bara att åka dit och titta.

Hej!

Vi hade tänkt att åka men då det inte finns några NSBA-klasser valde vi att avstå.

Vår häst går bara open-pleasure och vi vill inte åka 80 mil för endast en klass.

Synd, men så är det ibland.

Nu blir nästa tävling QP Challenge istället.

MVH/Carina

Jag har anmält mig Allbreed Open, WP o WH,
nu skulle jag hellre varit med i Beginner men det fanns inga så nu får vi se hur det går.

Jag ska vara med. Blir halter, pleasure och reining. Får väl se om det går lika illa som på Spring Break. :p

jag ska också "bara" ner som åskådare, men det är grymt skoj att titta på också :bump:
och så ska jag kanske även hjälpa till lite som hästskötare...

Jag har kollat lite på skillnaden på QP och Bökeberg Challenge för dig som bara tävlar W Pleasure Open.
QP Söndag kl 8.00
( ) 1421 W.Pleasure junior
( ) 2420 W.Pleasure AA Amateur
( ) 1422 W.Pleasure senior
( ) NSBA Pleasure Open
( ) NSBA Pleasure Non-proklass I klass om färre en 6 ryttare
BC Fredag: W Pleasure Jr & Sr.
Lördag: Allbreed W Pleasure Open.
Båda är kval till finalen på lördag kväll med pengar i potten.

Jag kan inte se att det skulle vara någon skillnad annat än när det gäller QP har du en tävlingsdag med båda dina klasser och när det gäller BC så har du en klass om dagen samt chans att ta dig till final på lördagskvällen vilket innebär 3 klasser på samma tävling.

Jag säger inte att det ena skulle vara bättre än det andra men skillnaden är inte som du beskriver den. Men helt rätt BC erbjuder inte NSBA klasser.

Jag har även tittat lite på deltagandet i dessa klasser under April Open där de största klasserna är HuS med 9 resp 8 deltagare sedan kom WP med resp 3 & 7 deltagare.

Endast två personer under April Open har deltagit i enbart O WP och det är ekipage 120 Emelie Holmstedt som startade både NSBA Open WP och Sr WP och 136 som inte startade NSBA utan endast WP Sr.:)

Westernryttaren: Vi är uppriktigt ledsna över att inte kunna erbjuda Beginners klasser för All breed men tiden räckte bara inte till:cry:
/Monica

Hej Monke!

Tack för Ditt svar.

Mitt inlägg i tråden var absolut inte någon kritik till klasserna på BC.

Ja, det är Emelie Holmstedt som rider vår häst.:) Hon deltog i AQHA Jr WP, NSBA Open WP och Breeders Classic WP på April Show med "Jalle".

Vi får väl ta och utbilda ägaren till hästen lite mer till nästa år så att hästen kan gå amatörklasser också.;)

MVH/Carina

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka