Bök & stök i sängen

Linda.B

Trådstartare
Oscar har lärt sig att det finns andra sovställningar än på rygg och stökar runt för fullt - När han vaknat på natten och jag gått in kan jag hitta honom liggandes i alla de konstigaste ställningar, på bredden eller med huvudet i fotändan & halva kroppen inne i påslakanet m.m. Han har haft några småbulor som jag inte vet hur de uppkommit, men nu tror jag att han slår i huvudet i spjälorna när han kastar sig runt, runt (Har spjälskydd) och att det är det han vaknar av.

Under morgonen har jag funderat på att skaffa två st 90x180 cm sängbottnar & madrass att ställa på golvet, palla upp madrassen med kuddar och låta han sova där så han kan böka runt. Samt att man även själv kan lägga sig hos honom om han har en dålig natt än att stå böjd över spjälsängen.

Kan en sådan bädd bli bättre eller är han för liten? Eller kommer han bli lugnare i sömnen?

Mvh Linda

Sv: Bök & stök i sängen

Sådär gör Isak också när han ska sova och när han somnat.
Men främst när han ska sova. Vi låter honom hållas eftersom han lugnar sig bara han somnar.

Men slår din sig så är det nog bra att göra som du skrev

Du kan ju testa, Rasmus får inte ro om han ska sova i en stor säng, han behöver känna sig "inburad".
Han fick flytta ur våran säng redan när han bara var 2 veckor för han böka runt så j*vligt!

Varfor bara 180 langa? Ar det inte battre att kopa nat som ni kan ha nytta av sen och kopa en vanlig sangbotten till?

Vi sover pa tva 140sangar - alltsa 280 cm, alla tre. Och bokar runt gor han ja! Han har trillat ner ett par ganger men jag har kuddar runtom min sida.

Varfor bara 180 langa? Ar det inte battre att kopa nat som ni kan ha nytta av sen och kopa en vanlig sangbotten till?

Vi sover pa tva 140sangar - alltsa 280 cm, alla tre. Och bokar runt gor han ja! Han har trillat ner ett par ganger men jag har kuddar runtom min sida.

Hm det där lät som något för oss, två 140 sängar :D
Vi är allt som oftast 4 i sängen + hund i fotänden. :angel:
Grabben stökar runt mycket! tjejen ligger med armarna uppåt utåt (att en sån liten kan ta sån plats!

Ofta ser det ut som så nu, grabben ligger med huvudet mot fotänden, sambon ligger normalt, jag med huvudet i fotänden och dottern normalt.
Tänk om nån skulle smyga in och fota dårhuset :rofl:

Så till TS kan väl vara värt att testa?
Men hur sover han om han sover på er säng?
Tänkte om han var som pmm's son och behövde
som hon skrev "känna sig inburad"?

Hm det där lät som något för oss, två 140 sängar :D
Vi är allt som oftast 4 i sängen + hund i fotänden. :angel:
Grabben stökar runt mycket! tjejen ligger med armarna uppåt utåt (att en sån liten kan ta sån plats!

Ofta ser det ut som så nu, grabben ligger med huvudet mot fotänden, sambon ligger normalt, jag med huvudet i fotänden och dottern normalt.
Tänk om nån skulle smyga in och fota dårhuset :rofl:

Så till TS kan väl vara värt att testa?
Men hur sover han om han sover på er säng?
Tänkte om han var som pmm's son och behövde
som hon skrev "känna sig inburad"?

Kanske han oxå känner att han vill bli inburad - Lite tråkigt att han ska slå huvudet i spjälorna, men det går ju att vaddera med något. Precis som Pmm's lillkille fungerar det inte att samsova - Ingen av oss får någon sömn då han stökar runt, sparkas, titta på oss hela tiden, petar oss i ansiktet & grinar när man blundar - Så han fick oxå sova i egen säng ganska tidigt.

Men ska prova att vaddera sängen lite så han slipper slå i huvudet.

//Linda

han kanske gor som min, satter sig upp och somnar om = trillar ihop i en hog. latt att hamna med skallen fore i spjalorna da. :D

skogstomten det ar toppenskont, min sambo jobbar ofta till 4 pa natten och jag hor honom aldrig komma in. ligger sam tvars over min sang nar jag ska ga och lagga mig kan jag somna pa sambons sida istallet. vi ska nog fa plats med en unge till :D

Kanske han oxå känner att han vill bli inburad - Lite tråkigt att han ska slå huvudet i spjälorna, men det går ju att vaddera med något. Precis som Pmm's lillkille fungerar det inte att samsova - Ingen av oss får någon sömn då han stökar runt, sparkas, titta på oss hela tiden, petar oss i ansiktet & grinar när man blundar - Så han fick oxå sova i egen säng ganska tidigt.

//Linda

Jag hoppas du inte tog det som någon värdering åt n¨ågot håll om samsovning?
För det var absolut inte menat så :o

Tänkte kanske mer på om han tex sov på sängen dagtid något eller så, som en refernes lite för att se hur han trivs med att sova mer "öppet".
Innan ni köper resårbottnar till honom :laugh:

Vindvissla man kanske skulle köpa en resårbotten till bara,
det kanske skulle fungera :idea:
Så kan jag ligga åt normala hållet och få plats.
Ja ni får säkert plats hela familjen :D

Huvudsaken ar att man sover nagonstans dar det ar mjukt och skont, sen spelar det inte sa stor roll vilket hall huvudet ar pa! :D

Huvudsaken ar att man sover nagonstans dar det ar mjukt och skont, sen spelar det inte sa stor roll vilket hall huvudet ar pa! :D

Ja kuddar har vi ett flertal i sängen, lite överallt. :D
Bara det att dottern ligger ju i andra änden,
så jag får ju flytta mig så mycket,
hungrig liten onge.... ;)

//Linda

Köp nosludd i fårskinn till häst.
Säljs ibland i trepack och är mjuka och bra.
Lätta att sätta runt spjälorna eftersom det är kardborrband

Jaa varför köper ¨man inte sig större sängar! Vi ligger och trängs iaf 3 st, oftast 4 i en helt vanlig dubbelsäng. Nä, köpa bredare sängar och ställa direkt på golvet så är det inte så högt om nåt barn (eller vuxen) skulle trilla ner.

Liknande trådar

Gravid - 1år Ja nu är sonen 10 mån så rörlig att det börjar bli riskabelt för honom att sova i föräldrasängen. Flera gånger har jag vaknat av att han...
2
Svar
25
· Visningar
2 975
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar