Linda.B
Trådstartare
Oscar har lärt sig att det finns andra sovställningar än på rygg och stökar runt för fullt - När han vaknat på natten och jag gått in kan jag hitta honom liggandes i alla de konstigaste ställningar, på bredden eller med huvudet i fotändan & halva kroppen inne i påslakanet m.m. Han har haft några småbulor som jag inte vet hur de uppkommit, men nu tror jag att han slår i huvudet i spjälorna när han kastar sig runt, runt (Har spjälskydd) och att det är det han vaknar av.
Under morgonen har jag funderat på att skaffa två st 90x180 cm sängbottnar & madrass att ställa på golvet, palla upp madrassen med kuddar och låta han sova där så han kan böka runt. Samt att man även själv kan lägga sig hos honom om han har en dålig natt än att stå böjd över spjälsängen.
Kan en sådan bädd bli bättre eller är han för liten? Eller kommer han bli lugnare i sömnen?
Mvh Linda
Under morgonen har jag funderat på att skaffa två st 90x180 cm sängbottnar & madrass att ställa på golvet, palla upp madrassen med kuddar och låta han sova där så han kan böka runt. Samt att man även själv kan lägga sig hos honom om han har en dålig natt än att stå böjd över spjälsängen.
Kan en sådan bädd bli bättre eller är han för liten? Eller kommer han bli lugnare i sömnen?
Mvh Linda