Bok om NH.

U

Ulliz_o_hundarna

Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
 
det ligger en tråd här om det bara nån vecka eller några tidigare....
annars:
true horsemanship through feel
braig bok o dyrbok
 
Horsemanship av Lisbeth Johnson
Mkt bra! Bilder och lätt att förstå.
Kostar ca 350-400:-
 
sagt det förut men tål att upprepas..mark rashid. har gett ut 4 böcker. själv köpte jag dem via amazon (eng.)
 
Vad jag sett så finns den i bokhandeln.
Finns nog lite överallt. Kolla via internet.... :)
Hon har sedan i höstas haft reportage i HÄSTFYND.
Har även gått kurs för henne. Mkt duktig!
 
Natural Horsemanship av Pat Parelli. Dock på engelska men mycket bra! Inte så dyr heller, jag köpte den på hästbokhandeln. /Ida
 
Att tipsa om Monty Roberts är som att be nån skjuta sig i foten.

Sällar mig till skaran som tipsat om "True horsemanship through feel" av Dorrance/Desmond, samt Pat Parellis bok - som enligt mig är den bästa nånsin.
 
Du hittar den nog billigare på adlibris, de är nästan alltid mkt billigare än hästbokhandeln på de böcker de har. :)
 
jag själv läser just nu boken"att först hästar" av Sven Forsström. den har jag lånat på biblioteket. försök att hitta en eller 2 författare/tränare o håll dig till dem.
alla inom nh har olika sett att se på olika beteenden, o du vill ju inte förvirra hästen eller?? många kramar nettan
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Kultur Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet...
Svar
16
· Visningar
377
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: farin
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp