bok hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 961
M

MartinaN

Undrar vilken av dessa böcker som är mest läsvärda.

Lydnadsträning för häst Av:Tobe Lincon

eller Monty Burns bok kommer inte ihåg vad boken heter

Boken om horsemanship : praktiska övningar som gör samvaron med din häst bå
Av:Lisbeth Johnson

Sv: bok hjälp

MartinaN skrev:
Undrar vilken av dessa böcker som är mest läsvärda.

Lydnadsträning för häst Av:Tobe Lincon

eller Monty Burns bok kommer inte ihåg vad boken heter

Boken om horsemanship : praktiska övningar som gör samvaron med din häst bå
Av:Lisbeth Johnson

Har själv lisbeth johnson bok och filmen till boken och den har lärt mig mycket. Vill man jobba på "samma" ämne så är även dansa med hästar en jättebra bok.

Har nån någon sida till Tobe Lincons bok, har aldrig hört talats om den.
Är även skeptisk gentemot Monty efter den sk bluffen han gjort i sitt liv.

Det är inte Monty Roberts du menar som har "bluffat"?

Tobbe är superduktig med hästar! Har inte läst hans bok men har sett honom "in action".

Sweet skrev:
Det är inte Monty Roberts du menar som har "bluffat"?[/QUOT]

Åhh, det är monty roberts jag menar..vad fick jag burns ifrån...jaja...jag och namn! :angel:

Sweet skrev:
Tobbe är superduktig med hästar! Har inte läst hans bok men har sett honom "in action".

Tror du hans bok kan vara av intresse eller har du nån annan bok att rekomendera. Vill ha en bok om hur man etablerar en bra vänskap mellan häst och människa och lite sånna saker.

Två böcker som jag gillar mycket är "Tänk som din häst" av Michael Peace & Lesley Bayley och "Förstå hästen" av Leslie Bayley & Richard Maxwell. Tar upp mycket om hästens naturliga beteende och varför hästar gör som dom gör och vad man ska göra om man får problem med sin häst.

Sen är "Perfekt uppförande: Om samspelet mellan dig och din häst" av Kelly Marks jättebra också, jag tycker att hon är duktig. Man kan se henne på 1:an eller 2:an i programmet "Djurgalen" där hon hjälper människor med deras "problemhästar".

Enligt släkt och vänner till Monty så är historierna han skriver och pratar om inte sanna utan något han hittat på för att få sympati och för att tjäna pengar, ett PR trick alltså.

Men hur som helst så tycker jag att Monty är duktig med hästar, jag gillar inte allt han gör men mycket är bra. Kelly Marks och Richard Maxwell som skrivit böcker som jag tipsade om i mitt förra inlägg arbetar enligt Montys lära men på sitt egna vis.

Liknande trådar

Tjatter Nu söker jag en bok på det mest kryptiska sättet nånsin eftersom jag bara kommer ihåg en enda grej från den, men det kan ju va så att...
Svar
2
· Visningar
509
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: saltakatten
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
19
· Visningar
2 197
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka