Böjveckseksem

Camilla_Berglund

Trådstartare
Hej! Min lilla islänning har böjveckseksem på båda frambenen. Det är torrt och "fnasigt" samt är svårt att få bättre. Har testat med aloevera. Är det någon som vet något bra för detta. Tacksam för svar...:(

Sv: Böjveckseksem

Jag skulle prova att smörja ganska ordentligt med idominsalva.

Det gör jag på min totto om han är torr och det hjälper jätte bra :)

Man kan prata med sin veterinär och ta upp problemet och förslå Fecinin salva, denna innehåller dock antibiotika, men de hjälper fort och den håller länge så man kan ha resterna kvar i stallet och smörja på om problemen uppstår igen...Föreslår detta då en den böjvecks eksem kan innehålla en del bakterier och liknande, kan vara bätre att bli av med det...De viktiga är att man inte fuktar de mer då det kan även bli fukteksem...Fucidin torkar ut eksemet men bibehåler fuktan i huden...

Jag skulle prova Forever Livings Propolis kräm. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 577
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka