Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
We allow 3 degrees of tolerance on each saddle arch.
XN = Extra Small = 67° - 70°
N = Small = 72° - 75°
M = Medium = 77° - 80°
MW = Medium Large = 82° - 85°
W = Large = 87° - 90°
XW = Extra Large = 92° - 95°
XXW = Extra Extra Large = 97° - 100°
To know which arch is used in your saddle, you can research your saddle on our website and the information will be in the description.
Vi har nytt järn, men skulle vilja ha ytterligare lite vidareJag skulle bara köpt ett till. De kostar inte mycket (typ 500).
Ikonics hemsida säger följande gällande hopp/allround:
Det är lätt att byta järn. Jag har gått från en M till W har jag för mig (möjligtvis MW, det järnet sitter i sadeln just nu).
Varför köpte du inte ett järn i rätt storlek?Vi har nytt järn, men skulle vilja ha ytterligare lite vidare
Kolla om du kan få byta det?Vi har nytt järn, men skulle vilja ha ytterligare lite vidare
det var så jag tänkte =) Jag har det koppjärnet som ska motsvara rätt storlek för hästen om jag jämför med den sadeln han hade hos förra ägaren, men vill få det bara liiiiiite vidare!! =)Är alla järn samma längd från början? OM de är samma längd så blir ju framvalvet lägre på en vidare. Tanke bara. Om du böjer ut ett befintligt, så måste ju det bli lägre fram.
Hästar ändrar sig fort i ryggen (ny träning,ny mat, bete,vila kan förändra ryggen drastiskt på bara några veckor) så skulle kolla vilken bomvidd han behöver nu, och utgå från det.det var så jag tänkte =) Jag har det koppjärnet som ska motsvara rätt storlek för hästen om jag jämför med den sadeln han hade hos förra ägaren, men vill få det bara liiiiiite vidare!! =)